Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 2

Toeristenland

21 Oktober 2023, Vietnam ⋅ ☁️ 24 °C

De volgende dag gaan we met zijn drieën naar het meer ten zuiden van Đà Lạt. Daaromheen zijn een aantal populaire attracties voor toeristen.

Om te beginnen nemen we een kabelbaan die over de heuvelrug afdaalt naar een Zen-Boeddhistisch klooster met een prachtige tuin vol Bonsai. Ééntje waarvan zelfs een vaas in de wortels verwerkt zit. Vanaf daar is het 20 minuutjes wandelen naar de Datanla watervallen. Om bij de watervallen zelf te komen, moet je een vrij prijzige, maar wel vermakelijke rodelbaan nemen. Ja, ze zetten hier flink in op het toerisme en daar hoort een set spectaculaire watervallen omtoveren tot amusementspark ook bij.

Bij de uitgang van het park vinden we net een taxi die ons wel naar de volgende bestemming kan brengen: de zogeheten "Clay tunnel" een beeldentuin vol beelden van, je raad het al: beton. De meeste beelden zijn een beetje knullig gemaakt (ik ken iemand die dat veel beter kan) en het is duidelijk puur en alleen voor toeristen bedoelt. Er zitten wel leuke dingen bij, de draak bij de ingang is niet mis bijvoorbeeld. Het hoogtepunt is echter een aparte COVID 19-tuin. Deze staat vol met absurde beelden van Covidjes die in elkaar worden geslagen en doorboord door hand-sanitizers en vaccins. Ze nemen het gevecht tegen Covid hier wel heel letterlijk op.
    Baca lagi