De aankomst in Mexico-City

November 13, 2023 in Mexico ⋅ ☀️ 23 °C

Welkom bij de Pinguin van onze reis door Mexico en Guatemala.
    Het avontuur begon met een reis waarbij we uiteindelijk meer dan 22 uur onderweg waren en 5 landen doorkruisten. Ook tijden deze tocht vond Jona het zeer lastig om een normaal dutje te doen.
    Aangekomen in Mexico-City gingen we de eerste dag op pad met onze local Nils die als drie maanden hier op uitwisseling is. We begonnen per toeval in een half verlaten dierentuin waar we een aantal indrukwekkende dieren mochten aanschouwen.
    Vervolgens trokken we het centrum in waar we de hoogste toren van Mexico in gingen die niet eens hoger dan de Euromast was maar ons wel een prachtig uitzicht over de stad bezorgde.
    Na wat uren kijken naar de gebouwen die de Spaanse kolonisten een aantal eeuwen geleden achter hadden gelaten gingen we met onze local bij een restaurantje verrukkelijke taco’s eten.
    De avond eindigde in een bar waar we ieder een liter mojito kon drinken voor een kleine 11 euro. Dit was wel het enige positieve aan deze bar want verder konden we amper een gesprek voeren door de Spaanse muziek behoorlijk hard stond.
    Dat was dag 1, morgen weer een verslag.