Laatste dagje Mexico-City

November 14, 2023 in Mexico ⋅ ☀️ 21 °C

Na een dagje cultuur snuiven in het centrum van Mexico-City was het al snel duidelijk dat we onopgemerkt tussen de Mexicaanse samenleving konden lopen. Daarom leek het Jona en Alexander een goed plan om hun avontuur radius te vergroten en erop uit te gaan.
    Een bustocht met als eindbestemming de piramides van Teotihuacán.
    Na wat kiekjes te hebben geschoten van de zonnetempel bleek toch maar weer dat twee lange blanke jongens niet onopvallend tussen de menigte kunnen mengen. Op de weg naar de Maan tempel werden we namelijk menig maal overvallen door groepen scholieren die bezig waren met een schoolproject. Gelukkig was een foto en wat Instagram uitwisselingen genoeg en konden we dan eindelijk vredig verder met het bewonderen van de Tempels.

Eenmaal terug in ons appartement herinnerden we een cruciaal deel van de advertentie op Booking.com: ‘Inclusief Jacuzzi’. Na de code van het dak gekraakt te hebben (dankje Nils), konden we de jacuzzi eerst een goede schrob geven en daarna vol laten lopen.
    Ondertussen zijn hebben we weer heerlijk gegeten in het tentje waar we de eerste avond ook zaten.
    Nog een frisse duik in een (te) hete jacuzzi en daarna was het tijd om ons klaar te maken voor het event van de avond: het concert van Paul McCartney. Na een stressvolle uber rit waren we op de nip op tijd en kon het concert beginnen.
    De avond sloot af met het afscheid van Nils en een vooruitzicht op een vroege vlucht.