Dag 1: Het vertrek

January 5 in Germany ⋅ ☁️ 5 °C

Vandaag was de grote dag van vertrek. Het avontuur begon in Hilversum waar een extreem ruim Volkswagen busje werd opgehaald. De reis werd vervolgd naar Baarn waar een mooie kachel kon worden opgehaald en ingeladen. Vervolgens reed het gezelschap naar Apeldoorn waar een opmerkelijk maar vriendelijk gezin ons hielp het busje tot de nok toe te vullen. Eerst probeerde jona de bus te vullen maar volgens de vrouw was er nog “te veel lucht”. dat kan natuurlijk niet dus de hele bus werd weer uitgeruimd en tot jona’s ongenoegen opnieuw gevuld.
    Funfact: De vader van het gezien had als vrijwillig militair in het leger van Oekraïne gediend en was de vaste informateur van het Oekraïns nieuws voor de Telegraaf.

Na een paar uur op de weg was het tijd voor de eerste stop waar een heerlijke schnitzel werd verorberd. Ik hoef jullie dan ook niet te vertellen in welk land we waren aanbeland. De heren reden door en na 3 uur met Ruben achter het stuur arriveerde ze in Vechelde waar ze snel in bed doken om op te laden voor de volgende dag.