De vrije dag

January 8 in Germany ⋅ ☀️ -4 °C

Vandaag was een rustige dag in Przemysl. Na een heerlijke nachtrust begaven we ons naar de shelter om hulp aan te bieden aan de vluchtelingen. Helaas hadden ze geen taken voor ons, dus moesten we onze eigen plannen maken. Na wat zoeken naar een leuke activiteit besloten we naar een spa te gaan. Vooraf moesten we wel op zoek naar een geschikte zwembroek, wat voor Ruben geen uitdaging was (zie foto's).

De spa was gevestigd in een prachtig oud gebouw, en onze medegasten waren voornamelijk Oekraïners. In de sauna raakten we aan de praat met enkele heren die een geweldig idee hadden: vanuit de 80-graden sauna de sneeuw in rennen en vervolgens in -12 graden rondrollen. Zo gezegd, zo gedaan, waarna we onder de sneeuw weer de sauna in renden, wat resulteerde in een tintelende en knijpende sensatie.

Na ons avontuur in de spa genoten we bij een behoorlijk trendy restaurant van een soepje als voorgerecht en een burger als hoofdgerecht. We sloten de dag af met het bekijken van de fantastische film Top Gun, om vervolgens vroeg onder de wol te kruipen, aangezien er morgen een 10 uur durende rit op ons wachtte. Welterusten!

Voetnoot voor alle fantastische donateurs. Al ons eten en drinken + uitstapjes betalen we uiteraard uit eigen zak.