Van wroclaw naar przemysl

January 7 in Poland ⋅ 🌫 -5 °C

Nadat we een “heerlijke” nachtrust hebben gehad ging de wekker net iets te vroeg, na even snel opfrissen (dat was wel een beetje nodig na gister) vertrokken we. Vandaag stond een rit van 600km op het programma, we moesten onderweg naar een plek bij Krakau om de spullen te af te leveren en reden daarna door naar het grensdorpje przemysl. Afgelopen nacht had het redelijk gesneeuwd, hoe verder we Polen in reden hoe meer het een winter wonderland werd. Na 3 uur rijden waren we bij de locatie waar we de spullen konden afleveren, dit was bij een super lieve Poolse man. Hij was super blij met alle spullen, na alles samen uitgeladen te hebben konden we weer de weg op. Het begon hard te sneeuwen waardoor de wegen waren bedekt met sneeuw, dus met een rustig tempo zette we onze reis voort naar Przemsyl. Rond 18:30 kwamen we dan eindelijk aan. We zijn nog even langs de vluchtelingen shelter gegaan om Jay te ontmoeten. Jay is een Amerikaan die samen met andere vrijwilligers de opvang runt. Hij heeft het momenteel niet super druk omdat de shelter niet helemaal vol is, dit betekend dat we helaas ook geen vluchtelingen vanuit hier meekrijgen en dus eigenlijk voor niks hierheen zijn gereden:(. Gelukkig kunnen we wel in Krakau en Wrocław andere Oekraïense vluchtelingen meenemen. Na langs te zijn gegaan bij de opvang checkte we in bij ons hotel, van buiten erg mooi maar binnen zijn er toch wat mankementen. We zijn daarna een heerlijke pizza gaan eten bij een gezellig ouderwets restaurantje. Toen ons buikje gevuld was hebben we samen nog een Pools tv programma gekeken. Het was een grappige quiz en we vertaalde de vragen met translate. Daarna hebben we een overrated film gekeken (7/10 op imdb), hij beviel ons minder en zijn maar lekker gaan slapen.Read more