Scooterrondje en Coco Tam's

January 5, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Aangezien er geen scooter meer te krijgen is op het hele eiland hebben we een soort van rustdag ingepland. Beetje rustig uitslapen, ontbijten, douchen en dan op strandbedje liggen en genieten van ons mooie plekje op het resort. Rond 13.30 uur bij ons eigen resort geluncht en daar kwamen we in een soort van gesprek (veel Engels woorden kennen ze hier niet dus gesprekken zijn altijd zeer kort) met een van de obers. Na wat koetjes en kalfjes uitgelegd dat wij hier vandaag waren omdat wij geen scooter hadden....hij meteen bellen en vragen aan de receptie.....bleek dat er zojuist een scooter vrij was gekomen en dat wij die konden gebruiken.....nou dan maar de inmiddels gebelde taxi afbestellen en hop op de scooter. Eerst naar Fisherman's Village...leuke slenterstraatjes met aan de zeekant veel chique restaurants. Aangezien het ons ook bij avond leuk leek zijn we eerst doorgereden naar twee belangrijke "must sees" in Koh Samui....de grote Buddah (Wat Phra Yai) en vlak daarbij Wat Plai Laem, andere Buddah met veel armen. Ze waren allebei indrukwekkend alleen jammer dat het weer zo enorm commercieel is uitgebuit.... Toen dus weer terug naar Fisherman's Village. Onderweg eerst nog even gestopt bij een plaatselijke night market waar vooral veel vis en groentes werden verkocht. Sandra hield het niet uit qua geur en dus zijn we snel doorgereden. bij Fisherman's Village weer leuk geslenterd en uiteindelijk aan bijna het eind van slenterpier terecht gekomen bij Coco Tam's....WAT WAS DAT EEN GAVE PLEK!!!! Dit was nu eindelijk zon strandtent waar echt alles klopte....goede plek, lekker muziek, goed eten, shows met vuur op het strand....he le maal top!!! Daar gaan we vast nog een keer zitten.Read more