• Day 12

Marathon naar Tan Rua Waterfall

January 4, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

De eerste hele dag op Koh Samui. Na een prima nacht geslapen te hebben op naar het ontbijt. Het bleek behoorlijk te waaien dus moesten we de tafelkleedjes zelf vasthouden en ook de koffie snel opdrinken voordat het uit de kopjes waaide. Oe...ziet er ook niet zo best uit qua zee en het was een beetje bewolkt. Gelukkig gingen we vandaag een rondje maken op de scooter die we nog moesten regelen. Helaas....everything fully booked until 6 January.....WTF.....op het hele eiland is blijkbaar geen scooter meer te krijgen ....oke...das mooi k.t....en nu dan...? Dan maar stukje lopen. We komen langs een bord met daarop Tan Rua Waterfall hier naar rechts....dat kunnen we wel doen zegt Sandra. Ik eerst op maps kijken. Dit was een loopje van 1,5 uur over ongeveer 6 km...en dat was alleen heen....nu heb ik dit al eens vaker aan de hand gehad dus ik waarschuwde dat het eigenlijk veel te ver is en dat het een behoorlijke uitdaging zou zijn.... Nou ja laten we zeggen dat ik achteraf gezien gelijk had. Maar toen we dan ook eindelijk boven waren hadden we het mooiste uitzicht. Eerst maar eens even op adem komen bij een restaurantje. Hier even wat gedronken (Sandra heeft de fresh Coconut ontdekt) en toen al klauterend en via touwen geklommen naar deel 1 van de waterval... Wat een geweldige waterval en we hadden enorm geluk. Dit is een van de stops waar veel van de touroperators stoppen. Het was er dus nogal druk....maar...wij hadden de waterval 5 minuten voor onszelf. More plaatjes geschoten en op naar de volgende waterval... Nou ja... Eigenlijk dezelfde Waterfall maar dan 100 meter hogerop. Ook hier weer gave foto's en videos gemaakt. En uiteraard genoten van het uitzicht. Aangezien wij onze Crocs aanhadden konden wij midden in het water gaan staan en zo op het beste plekje van de waterval komen. We waren om 09.00 uur vertrokken en het was inmiddels 14.00 uur dus terug naar dat tentje om een heerlijke Chicken Cashew te eten. De eigenaresse had een taxi voor ons geregeld die ons weer terug bracht naar het resort....de eigenaresse heeft wel 3 keer gevraagd of wij dat hele stuk echt gelopen hadden 🥴. Weer even een klein powernapje gedaan en nu de andere kant van het strand bij het resort opgelopen.....Mmmm...niet echt heul mooi.... Veel troep uit zee, allemaal vervallen hutjes en veel rotzooi afgewisseld met de duurste Resorts.... Heel apart....dan maar weer terug naar ons vertrouwde adresje...(weer 30 minuten lopen) en weer heerlijk gegeten...een lange maar weer indrukwekkende dag...Read more