Thailand 2022

• 0videos
  • 20.0kkilometers
  • 18.4kkilometers
  • Day 1

Dag van vertrek

December 24, 2022 in the Netherlands ⋅ 🌧 6 °C

Eindelijk is het zaterdag 24 december. Vandaag (eigenlijk vanavond pas) begint de reis naar Thailand. Toch wel vroeg op want toch wel beetje zenuwachtig. Laatste dingetjes nog even halen, zoeken, inpakken, nakijken en dan kunnen we gaan.Read more

• Day 3

Dag 2 Bangkok fietstocht

December 26, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 25 °C

Vroeg uit de veren voor de fietstocht door Bangkok. Eerst even ontbijten...oowww...lijkt net buffet bij de Chinees maar dan met koffie en jus d'orange...geen broodjes, geen beleg....ikke lekker opscheppen en Sandra wat fruit...hierna lopend naar Grand Palace. Oude paleis van de Koning. Erg indrukwekkend wat daar allemaal is gebouwd en met wat een weelde...hierna door naar Wat Po...ook weer indrukwekkend met grote liggende Buddah...hij had nog grotere tenen dan dat ik heb😉. Hierna met doodsangsten in een Tuk Tuk gestapt. Hij scheurde met de turbo aan dwars door het drukke verkeer van Bangkok.... NIEMAND houdt zich aan wat voor regels dan ook en doet maar wat....blij dat ik niet hoef te rijden... Op naar Co van Kessel. In 2008 had hij 20 fietsen en ik denk nu inmiddels 200...wat is dat gegroeid qua bedrijf...maar nog steeds zelfde enthousiasme van de mensen daar en wat was de fietstocht weer gaaf!! Je komt echt op plekken die je als toerist normaal nooit zult zien....en heerlijk gegeten aan de waterkant met een 'experience' qua WC voor Sandra😂. Aan het eind van de tour nog even als een raket over de Prayong River terug om nog wat te eten op Rambutri Road....wat een dag...wat een indrukken...maar wat gaaf!Read more

• Day 4

Elephant world

December 27, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

En weer vroeg op!!! 06.15 uur om precies te zijn. We hadden een mooie treinreis voor de boeg van 3 uur rustig van het mooie uitzicht genieten......helaas dat liep even anders. Het verkeer in Bangkok in toch anders dan in Sneek. Ellenlange files dus trein gemist....@#£_;•...en nu....naar ander station waar vandaan de minibussen vetrekken....daar aangekomen na een tweede taxi.....helaas gaat niet eerder bus dan 11.00 uur en het was 08.00 uur!!!! Aangezien het nog ruim 2.30 uur rijden was zouden we te laat komen....dan maar taxi er naar toe...maar dat is enorm duur.....voor de zekerheid toch even om het hoekje kijken bij de minibussen....en verdomd...er bleek nog gewoon plek te zijn voor 2 personen. Om 08.30 vertrek en dus op tijd voor de pick up door de mensen van Elephants World...pfieuw... Eindelijk aangekomen bij Elephants World....beetje erg toeristisch en eerst maar uitge reid lunchen....maar daarna begon iets magisch....we kregen onze "eigen" olifant toegewezen die ons de weg wees, die wij mochten verzorgen , een modderbad geven en uiteindelijk heerlijk afspoelen in de rivier.... Wat een geweldige ervaring!!!! Bizar dat we tussen 5 wilde olifanten mochten lopen en samen met hen de rivier in mochten om te wassen.... Onwijs gaaf!!!... Helaas al weer veel te snel afgelopen en weer terug in de bus. De zeer aardige taxichauffeur liet ons als kers op de taart ook nog foto's maken bij de Bridge on the River Kwai. Zoekaar op als je het niet kent 😉 Hierna weer terug in een minibus. Bleek de buschauffeur zich niet aan de route te houden waardoor we compleet andere kant van Bangkok uitkwamen....euhm....dan maar Grab (taxidienst a la Uber)....maar GPS van de telefoon werkte niet goed dus chauffeurs (ja meerdere) konden ons niet vinden....@#•~{.....dan maar gewone taxi voor een prima prijs....eindelijk om 20.30 uur terug in hotel...nog snel even kleren uitwassen en eten en dan vroeg naar bed. Want morgenochtend moeten we nog vroeger....lijkt wel vakantie....Read more

• Day 5

kao Sok National Park

December 28, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 23 °C

En weer vroeg op...lijkt wel werken 😋....vandaag vanuit Bangkok met vliegtuig eerst naar Surathani...vanuit hier weer met taxi naar ons huisje in Kao Sok. Dit ging wonderbaarlijk snel en goed en binnen 1,5 uur waren we bij ons huisje....wat een gave plek. Dit is hoe ik Thailand en eigenlijk Azië in mijn gedachten heb en hoe ik het echt leuk vind. Beetje kneuterig, op de mooiste plek in het oerwoud en toch alles goed geregeld.... Basic maar prima!!! Apie is blij😀. En de ontvangst door Didi was ook geweldig! Wat een slimme donder en regelaar...kent iedereen regelt alles...top. Zo ook onze night safari oftewel in het donker in de jungle op zoek naar insecten en beesten...en we hadden geluk om zoveel beesten te zien. Na tour van bijna 3 uur nog even wat eten (was inmiddels 10.00 uur en eten duurde uiteindelijk nog 1 uur voordat het kwam)...en dan heerlijk uitslapen.....Read more

• Day 6

Smiley Lake House

December 29, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Nou van dat uitslapen kwam helemaal niks terecht. Wij sliepen in een huisje die ze normaal gebruiken om alle vuile was in op te bergen en er slapen dus normaal werknemers.... Nou je raadt het al... Om 06.00 uur werd er op de kamer geklopt....£#@_ dus weer vroeg wakker... Maar goed het begint zelfs te wennen 😋... Hierna via DeeDee en taxi voor de volgende dag geregeld, ontbeten een toen maar weer eens in een minivan naar de pier van waaruit de boten vetrekken naar het meer van Kao Sok en dus ook het huisje waar wij vanavond gaan slapen.... Dit ging uiteindelijk allemaal heel snel en voordat weer het wisten zaten we men 15 andere mensen op een boot in een werkelijk schitterend omgeving onderweg naar The Lake House.... Alsof we in een aflevering van Planet Earth met David Attenborough zaten.... Niet normaal zo gaaf....1,5 uur door kalksteen rosten en het helderste water varen. Aangekomen bij het huisje eerst uitgebreid geluncht.... Het was heerlijk.... Daarna de kano gepakt en een klein beetje de omgeving verkent, ook nog klein zwemmetje gedaan en toen weer naar het verzamelpunt want we gingen op night safari met de boot.... Dit betekent in het duister op zoek naar beesten die langs de rand van het meer wonen.... En aangezien Sandra mee was hadden we binnen 5 minuten al een Hornbill vogel en Langoeren (apen) gezien ... Ook weer helemaal te gek.... Na 2 uur varen was het weer eens tijd om te eten🫡... Na 2 borden vol en een koffie lagen we om 20.30 uur helemaal kapot in bed en we sliepen denk ik binnen 2 minuten.... Weer een geweldige dag met hele gave dingen en indrukken.... Op naar morgen..... Heel vroeg😪Read more

• Day 7

Junge trekking

December 30, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 20 °C

05.30 uur !!!! Ik herhaal 05.30 uur !!! 🥴 ging de wekker.... We hadden een morning safari om 06.30 uur maar onze spullen moesten ook weer allemaal ingepakt zijn omdat onze huisjes schoongemaakt moesten worden
    ...... Nu lag ons huisje niet helemaal waterpas.... dus Sandra gleed de hele tijd naar beneden...en het matras was ook niet echt een Hästens... dus het was een memorabele nacht hier midden in de jungle.... Maar goed geen tijd om lang na te denken want we moesten door.... De zon op zien komen met de ochtend mist was weer een spektakel.... Hop weer op die boot op zoek naar meer apen en vogels.... En ja hoor! Binnen 10 minuten langstaart makaken (een groepje van 5 waren aan het spelen hoog in de bomen). Na nog wat rondgevaren te hebben terug want er moest ontbeten worden. Het werd een goed en vooral stevig ontbijt omdat we een jungle trekking op het programma hadden staan... Na het ontbijt weer op de boot op naar de jungle en vooral de Nam Ta Lu Cave. Het door de jungle lopen was al gaaf (heel veel klauteren en klimmen) maar toen begon het echte avontuur.... Gewapend met een hoofdlamp de grot in. Ik verwachte een rustige wandeling in een grot.... Wat heb ik mij vergist... We hebben geklommen, gezwommen !, via rotsen omhoog en naar beneden, tot je middel in het water op zoek naar grond onder je voeten, zelfs via touwen en versteende boomstammen een interne waterval beklimmen en dat ook weer terug!!! Wat gaaf wat gaaf wat gaaf!!!! Gaafste dat ik in mijn leven gedaan heb!!! Op de terugweg zijn wij het laatste stuk niet via het bergpaadje gelopen (Sandra gleed steeds uit door de gladde modder) dus zijn we door het water terug gelopen, gezwommen. Midden in de jungle in een rivier zwemmend naar de boot ... Wat een belevenis!!! Toen weer terug om te lunchen en douchen en omkleden want om 13.30 uur ging de boot terug naar de pier waar wij werden opgewacht door onze chauffeur... Nu aangekomen in Surat Thani in ons hotel. De stad ook al beetje verkent maar die is nog in ontwikkeling denk ik.... Dus in het hotel maar wat gegeten en nu eindelijk slapen.... Morgen en halve dag reizen naar Koh Tao....

• Day 8

Lomprayah boot tocht naar Koh Tao

December 31, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Na een heerlijke nacht op een prima bed in een best wel luxe hotel weer onderweg. Dit keer in een local taxi (soort opgepompte Tuk Tuk) onderweg naar de Tapee Pier omdat wij dachten dat hier de boten naar Koh Tao vertrekken. Dit blijkt niet het geval. We moeten eerst nog een uur in de bus naar Dansok Pier om dáár op de boot te stappen. Daar aangekomen zagen we lange rij met mensen die ook naar een van de drie eilanden gaan. Ineens worden de mensen die naar Koh Tao gaan omgeroepen en werden we gedirigeerd naar een relatief klein bootje die je vandaag de kant niet eens zag liggen. Bleek de speedboot rechtstreeks naar Koh Tao te zijn zonder tussenstop op Samui of Phanang.... Dat was top. De ruige zee daarentegen was wel heel heftig... Met 4 motoren van 250 pk erachter baanden we ons met ruim 50 km per uur een zeer onstuimige weg door de zee. Helft van de passagiers moesten overgeven... Wij gelukkig geen last... Maar wat een heftige rit was dit weer....2,5 uur en 500 liter benzine later kwamen weer aan op Koh Tao.... Wat is het hier leuk!!! Mooi lang strand met allemaal leuke barretjes en hotels aan de rand. Hier kunnen we een beetje tot rust komen na het vele reizen van de afgelopen week.Read more

• Day 8

AC2 resort Koh Tao

December 31, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Daar stonden we dan op de pier te wachten tot we opgehaald zouden worden door het resort... Na twee keer bellen en twee berichten uiteindelijk maar besloten zelf een taxi te regelen... Gelukkig maakt ons huisje en boel goed... Weer een leuk huisje midden in een groene tuin en nog geen 200 meter van het strand en een geweldige soort boulevard met allemaal winkeltjes en aan de standkant barretjes en restaurants. Na het uitpakken van de spulletjes eerst even wat gegeten bij het restaurant van het resort.... Dit ligt dus aan het strand met naast ons en beach club met heerlijke muziek...top plekkie!! Een we zien dat iedereen in volle gang is om voorbereidingen te treffen voor vanavond.... Nadat we even het strand op en neer zijn gelopen hebben we even een klein slapie gedaan. Normaal lagen we voor 21 uur al te slapen dus dat zouden wij niet halen. Rond 22.00 uur weer opgefrist en wel naar het strand kijken wat er te doen was... Nou heel veel... Overal DJ's of bandjes, al veel vuurwerk dat werd afgestoken en op meerdere plekken een soort van brandend logo met happy New year erop.... Wat een gaaf gezicht weer. Uiteindelijk ons genesteld bij AC bar waar ze ook een vuurshow hadden. Hier hebben we heerlijk gedanst en vooral gekeken naar de show. En al snel was het......3....2....1....Happy New Year! Met onze voetjes in het zand en met een Chang biertje in de hand proosten op het nieuwe jaar.... Voor ons in ieder geval een top begin van 2023!!!Read more