Rondje scooteren deel 2

January 7, 2023 in Thailand ⋅ 🌧 26 °C

Toen we vanmorgen wakker werden was het eigenlijk behoorlijk slecht weer. Zeer harde wind en de golven beukten tegen de kade op. Ook de ontbijtruimte was helemaal afgedekt tegen de harde wind en opspattend water. Mmmmm.... Das niet leuk op onze laatste dag op het eiland... Toch maar op de scooter gestapt met in de tour voor de zekerheid een tweetal winkelcentra opgenomen voor het geval het zou gaan regenen. We begonnen bij Chaweng (beach).... Dit is het bruisende hart van het eiland. Alleen maar eettentjes, clubs, stalletjes met zowel kleding als eten, en veel Resorts.... Nu waren wij behoorlijk vroeg (rond 10 uur) dus de straatjes en winkeltjes waren nog bezig met opstarten maar voor ons deed het toch een beetje aan als vergane glorie... Je kon zien dat het hier elke avond waarschijnlijk wel feest is maar overdag zonder lichtjes zie je toch ook het enorme verval. Jammer. Ook nog uitgebreid rondgelopen in het winkelcentrum (Central Samui) en gegeten bij een heel mooie strandtent. Het had nog steeds niet geregend dus weer probeerden gewoon verder te gaan. Op weg naar de linker bovenhoek van het eiland want hoe moesten ook mooie strandjes zijn. Helaas viel dit toch ook een beetje tegen. We zagen zeker wel de potentie maar door het slechte weer en de vele troep op de stranden was het niet een wauw gevoel....wel weer leuk gezeten voor koffie met crêpes bij een strandtentje. Het was inmiddels 16.30 uur en voor 17 uur moest de scooter ingeleverd worden. Hop gas erop naar het resort. Taxi voor morgen besteld en alvast beetje tassen gepakt voor morgen. Nu lekker op tijd slapen want morgen moeten weer vroeg op.Read more