• Day 16

Op naar Bangkok

January 8, 2023 in Thailand ⋅ 🌧 26 °C

Helaas komt aan al het goede een eind en dus ook onze reis naar Thailand. Vandaag vertrekken we vanuit Koh Samui eerst naar Bangkok waar we nog 1 nachtje slapen. Dit was nodig omdat we niet op tijd zouden zijn voor de aansluitende vlucht naar Nederland. Dus helaas weer een keer vroeg op omdat de taxi om 07.30 uur weer voor de deur zou staan. Snel ontbijten, uitchecken en hop in de taxi naar de Airport... Binnen 25 minuten waren we er. Wat een leuk klein vliegveld... En alles was alleen maar overdekt dus je was eigenlijk constant buiten. Lang leve het lekkere weer. Na een prima vlucht met Bangkok Airways geland op het verkeerde vliegveld....althans dat dacht ik. Ik was er vanuit gegaan dat we op de nationale luchthaven zouden landen aangezien we een binnenlandse vlucht hadden...maar blijkbaar had ik het mis. Gelukkig nog geen vervoer geregeld vanaf het vliegveld. Vanaf de Airport maar weer eens een Grab gepakt om ons naar het hotel te brengen. En wat voor een hotel. Mega groot en extreem luxe...we bleken op de 18e verdieping te slapen. Niet echt mijn ding zo hoog maar het uitzicht over de stad maakte een heleboel goed. Het was 13.00 uur en ons plan was om naar een leuk uitziende nightmarket te gaan maar die begin pas rond 17.00 uur...dan nog maar even naar de grootste Mall van ZO Azië....dit zijn vier gebouwen die samen de grootste oppervlakte aan winkeluimte in ZO Azië hebben. Allemaal een verdieping op 7 hoog en allemaal MEGA groot. Niet normaal. En om het nog grootser en gekker te maken zat aan de overkant winkelcentrum MBK (waar we al eens geweest waren met allemaal nepspul). En dan had je binnen 500 meter ook nog twee andere Malls....en buiten al deze Malls staan ook weer stalletjes waar ze vooral eten verkopen. Ik was compleet overprikkeld. Maar we hebben nog wel paar leuke dingen gescoord. Inmiddels was het bijna avond dus op naar die leuke nightmarket.....nou...euh....die viel nogal tegen om het leuk te houden....er was ook nog stroomuitval waardoor alle winkels en standjes niet verlicht werden dus sfeer was compleet weg. Compleet afgepeigerd en met kapotte voeten terug naar het hotel. Hier een heerlijke Hamburger met Friet gegeten....we waren het Thaise eten even zat...en onze spulletjes ingepakt want morgenochtend moesten we weer vroeg.Read more