Satelita
  • Dzień 1

Dag 1 huis van de kerstman

28 grudnia 2023, Finlandia ⋅ ☁️ -11 °C

Dag 1 landen op Rovaniemi en op 5 minuten rijden in de ruime VW bus naar het dorp van de kerstman. We zijn erachter waar hij al die cadeaus van kan kopen.. Allemachtig wat een prijzen. Kijkje nemen in het elfenhuis, bijvoorbeeld, is €39,- per persoon!! Erg commercieel maar we hadden wat tijd te doden voor we het huisje in konden. 2 uur rijden vanaf Roviniemi over besneeuwde wegen met een spoor daarin. Onderweg een enorme klap omdat een camper met zijspiegels zo groot als een vleugel van een 737, onze spiegel aan gruzelementen reed. Beetje duct-tape en we kunnen weer achter ons kijken al is het wat craquelé.
    Huisje is, zoals makelaars het zouden noemen, knus. Het is erg gezellig allemaal. Maar best heel koud. Dat is even wennen. Temperatuur rond de -20. Wim Hoff zou hier in z'n zwembroek rondlopen maar wij hebben het best fris.
    ''s Avonds een pizza in het dorp Levi. Wat ook best verwarrend is omdat Levi op Google maps dan weer Levi heet en dan weer Sirkka en soms Kittlia..
    Vroeg naar bed met z'n allen. Iedereen is rozig en we hadden een enorme lange dag. Was voor Danny een mooie verjaardag..
    Morgen op de hondenslee en 's avonds op de sneeuwscooter.. Wordt vervolgd...
    Czytaj więcej