Lunch in het Klavertje in Holten

March 4 in the Netherlands ⋅ ☁️ 10 °C

We rijden rond 10 uur weg uit het hotel en we waren van plan een route van Motoplus te volgen maar we besluiten om over secundaire wegen verder te rijden. We passeren Nationaal Park Veluwezoom. De N348 leidt ons via Brummen naar Deventer.
    We stoppen even bij het oude huis van Peter in Gorssel. De tuin ziet er helaas verwaarloosd uit. Als we staan te kijken komt de bewoonster naar buiten en vraag gefronsd wat we doen. Peter zegt:” ik heb hier 20 jaar geleden gewoond”. Het mens draait zich om, bromt "O" en loopt weg. Lekker vriendelijk denken we en rijden verder.
    Een rondje rijkeluisdorpjes zoals Epse en Laren is een must als je wilt vergapen aan de in de natuur gelegen villa's.

We rijden binnendoor en stoppen in het mooie nog stille Holten bij het 't Klavertje, voor de lunch. Annelies neemt een halve kleine uitsmijter ( 1 boterham met 1 gebakken ei, dat zagen we nooit eerder op een menukaart) en Peter neemt een boerenuitsmijter. Ze boden ook een uitsmijter "het Klavertje" maar dat is met 4 eieren en 3 sneden brood. De boerenuitsmijter was al veel, laat staan die reuzen-uitsmijter. Goede keuzes maken we dus. We genieten. Holten is nog door toeristen overstroomd.

Bij de Hema halen we een mooie fles wijn voor Fred en Ria en we vervolgen onze weg door het mooie afwisselende landschap van de Sallandse Heuvelrug.
    Nog steeds is de temperatuur goed en is het nu een plezier om te motorrijden. Annelies geniet van de omgeving waar je vroeger met je gezin ging fietsen of een huisje huurde. Noordelijker ziet Annelies onderweg nog een Hunnebed, Tsja dat is Drente.

Het laatste stuk besluiten we de grote weg te nemen om niet al te laat, en koud, in Emmen aan te komen.