Den Oever lunch in visresraurant

March 7 in the Netherlands ⋅ ⛅ 7 °C

We gaan wat later weg bij Thea en Leo want er is een koude mist op komen zetten en de gevoelstemperatuur was 0 (nul) graden. Onze kattenoppas thuis in Vlissingen noemt het het groengegrasde noorden: het grote niets. Kilometers weiland, een randje bomen en een boerderij, dat is alles. Helaas zien we nog steeds geen lammetjes.
    Rond 12:30 rijden we weg en dan is het al Brrrrr 3 graden.
    We nemen de snelle weg naar de afsluitdijk. Er wordt al jaren aan deze dijk gewerkt en nu begint dat op te schieten maar ook aan de sluizen is nog veel werk, die zijn per slot van rekening ook al jaren oud en weigeren nog wel eens dienst. Wegverkeer en scheepsverkeer ligt dan stil, niet handig dus.
    Mooie rit over de afsluitdijk en bij Den Oever rijden we de zon tegemoet en warmt de buitenlucht op tot alweer 7 graden!!! Wat 5 graden al scheelt!

We gaan lekker opwarmen en lunchen in Restaurant Basalt en nemen een Viskwartetje. Voor Annelies ruim voldoende. Even voor onze milieu vrienden: Ja er zat heerlijk gerookte paling bij, Hollandse garnalen, gerookte zalm en een vissoepje aangevuld met een Texelse Scuumkoppe 0,0% Helemaal geweldig.