• Day 2–5

Thierhaupten, Gasthaus

April 8 in Germany ⋅ ☀️ 25 °C

Inderdaad zijn we langs mooie kleine wegen en kleine dorpen gereden en door een prachtig golvend Duits landschap. Er staan veel bomen in bloei en waar ze geen hectares met zonnecellen hebben geplaatst staat het vol met Koolzaad.
    Het laatste traject pakken we toch maar wat grotere wegen en om 17:30 rijden we het erf op van de Gaststätte. Deze ligt niet in Thierhaupten zelf maar in een nog klener dorpje: Neukirchen. Het grote erf met hooischuur, houtbewerkingsschuur , overkappingen (ook geschikt voor de motor) , boomgaard en kippenren is een erfstuk van vader op dochter. Angelika zien we die dag nog niet maar met de eigenaar Toni staan we meteen even te praten:, hij heeft altijd een 1250 GS gereden maar, zegt hij, ,, die rijdt vanzelf" en hij wou wat spannenders. Hij heeft nu een BMW R 1100.
    Het grote huis is verbouwd. De parterre is verhuurd aan een jong stel. Wij krijgen op 2 kamers na de middenetage en de eigenaars wonen boven. Op onze gang is een kantoorkamer en de kamer van een zoon.
    Verbaasd zijn we over de luxe grote woonruimte voor onszelf: grote badkamer, gezellige woonkamer met balkonnetje en grote slaapkamer met kledingkast en bureau. We kunnen koken, koffie maken en, ruim en comfortabel zitten en ontspannen.