• 11 vabler, 70.000 skridt, 50 km.

July 21, 2017 in Spain ⋅ ☀️ 20 °C

Klokken er 9 om morgenen og vi har lige rundet de første 10 kilometer på ruten. De 3 timer der er gået siden vi stod op er nærmesr fløjet afsted. Solens stråler begynder endelige at nå ned i den lille dal hvor vi lige nu vandrer, og vi fejrer denne milepæl ved at skifte til shorts og t-shirt. Men vi har stadig 30 kilometer til Astorga.

Med få stops her og der forsøger vi at nå så langt som muligt inden solens stråler er skrappest.
    Med få små pauser hver 5 km. ankommer vi således til Hospital de Órbigo, kun 15 kilometer fra Astorga. Her finder vi en lækker restaurant med en dejlig udsigt og begynder så småt at føle os som civiliserede mennesker igen. Men det varer ikke ved.

Alle butikker holder siesta indtil kl. 16, og vi har ikke mere vand. Med 8 kilometer til næste by synes dette ikke som en ideel plan, men vi bevæger os alligevel afsted. Her bliver redetaf vores Lifestraw, der giver rent vand - uanset hvor man tager det fra.

De 8 kilometer snegler sig afsted, men endelig finder vi et par liter kold vand, nogle snacks og går de sidste kilometer til Astorga, kun for at bliver mødt med opbookede værelset overalt i byen. Efter 8 hotelværelser er der kun et værelse ledigt. 'Suiten' i et 3 stjernet hotel i midtbyen.

11 vabler, 70.000 skridt og 50 kilometers gang senere er der kun en ting at gøre. Vi betaler med glæde for suiten.

Men altså - man kan ikke bo i en suite og spise trangiamad. Så i aften tager vi på restaurant, bestiller vin, drikker rom og går sent i seng...