• Siena - Buonconvento - San Quirico

May 10, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 19 °C

Efter vores hviledag tog 35-kilometer til Buonconvento. En smadderflot tur, der egentlig ikke var særlig hård (benene er begyndt at komme efter det). Vi mødte medudvikleren af Java, og gik i et par kilometer med ham og hans kone, der var på en 3 måneders tur gennem Italien og Schweiz. Jo tættere vi kommer på Rom, jo flere mennesker møder vi (dog er vi stadig de yngste).

Lidt ondt i fødderne havde vi da, men ikke noget vores Studio Apartment, som vi var blevet opgraderet til på vores B&B, ikke kunne klare.

Til aften fik vi Spaghetti Carbonara. Indtil videre har vi forsøgt os med lokale retter vi ikke kendte på forhånd, for at smage noget nyt - men i går skulle vi prøve en klassiker. Og nøj hvor var den god. De brugte selvfølgelig Guanciale, og ikke det billige bacon vi kender i Danmark. Ingen fløde, men pastavandet i stedet for, og i stedet for hele æg var der en 2-3 æggeblommer pr. person. Til at toppe det med var der selvfølgelig godt med Pecorino Romano ost og peber. Alt sammen i en udsøgt og perfekt kombination. Stedet ligne mest et plejehjem i Østrig (menukortet var endda også oversat delvist til tysk), men nøj hvor maden smagte Ærkeitaliensk. Skønt!

Efter en god lang nats søvn i skøn middelalderby (igen, sådan er de alle), gik vi 25 kilometer til San Quirico. Lige nu nyder vi en lille velfortjent appelsinsodavand foran vores B&B, imens vi venter på at værten kommer hjem og åbner op for os - angiveligt om et kvarters tid. Lige nu har vi mest af alt lyst til at se, om de laver lige så god Spaghetti Carbonara her.