Van Munduk naar Menjangan

September 3, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag startte onze dag bijzonder vroeg. Om 4u30 stond onze wekker zodat we om 5u het hotel konden verlaten voor onze eerste stop. Zelfs op dit vroege uur is de receptie bemand en worden we per golfcar naar de auto gebracht. Top service! Eens vertrokken reden we ongeveer 45 min naar beneden richting de kust. Aan de kust aangekomen dronken we eerst even een koffie en thee om wakker te worden. Dit deden we op het strand in een lokaal standje. Om 6u moesten we de boot op. Want we gingen dolfijnen spotten op de zee. Na een half uurtje, toen we de zonsopgang van op het water hebben kunnen meemaken, zijn we verschillende groepen dolfijnen tegen gekomen. Na zo'n 2 tal uurtjes gingen we terug om op dezelfde locatie op het strand ons ontbijt te eten. Lekker gezellig aan de zee op het zwarte zand. Heerlijk! 😉 Nadat we gegeten hadden, reden we naar een hot spring. Een lokale warm waterbron welke opgevangen wordt in een soort buitenzwembad. Hier gingen we dan ook even zwemmen waarna we de grootste Buddha tempel van Bali bezochten. Vervolgens aten we rustig onze lunch met onze gids in een lokaal restaurant en reden we door naar ons nieuwe hotel: The Menjanang. Midden in het nationale park van Bali, midden in de jungle. Hier zitten wilde apen, reuzen eekhoorns, verschillende soorten vogels, varanen EN slangen. Waaronder de python 🐍 Benieuwd of ik deze zal zien. Het hotel is wel echt weer top. Zwembad vlak voor de kamer, restaurant op hoogte tussen de bomen. Het heeft echt jungle vibes. Wij zijn zeer benieuwd voor morgen 😀Read more