Huwelijksreis naar Bali

August - September 2023
Bali, een eiland in Indonesië. Het verste land dat we tot nu toe naar zullen reizen. Zeer benieuwd hoe de cultuur, natuur en de mensen er zijn. Read more
  • 531kilometers
  • 57kilometers
  • 21sea miles
  • 4kilometers

Vertrek richting: Bali

August 28, 2023 in Singapore ⋅ ⛅ 26 °C

Eindelijk na 12u op het vliegtuig gezeten te hebben, eindelijk nog eens de benen strekken op onze tussenstop in Singapore. En dat met een, hoe kan het ook anders, overheerlijke koffie. Op naar de volgende vlucht, BALI!Read more

Op weg naar Candi Beach Resort

August 28, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Eindelijk aangekomen in het hotel en WoW die kamer. Hier hebben ze werk ingestoken. Wel super lief, maar clichér kan niet 😂. Onderweg naar Bali kwamen we ook op een vliegtuig terecht waar er verneveld werd. Speciaal... Maar wel fris.
    Nu nog even rustig bekomen van de avond en bedje in zodat we morgen terug fris zijn om mooie foto's te trekken. (Want wij lopen 8u voor op jullie) 😉

CANDI BEACH RESORT

August 29, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Na een lekker dinertje gisterenavond aan de zee, gingen we slapen in een zalig bedje. Tijdens de nacht werd Michaël plots wakker. Alles was aan het beven in de kamer. Jaja, het was een aardbeving. En niet 1 maar 3 achter elkaar. Tine die sliep gewoon verder, die dacht, Michaël lig nu eens een keer stil. 😂 Toen de aardbevingen gepasseerd waren, is Michaël ook weer gaan slapen. S'ochtends stonden we op en gingen we voor de eerste keer ontbijten hier in Bali. En wat een ontbijt, een super uitgebreid ontbijtbuffet stond voor ons klaar. En daar konden we van genieten recht aan de zee. Nadien zochten we een plaatsje aan het zwembad, waar we heel de namiddag lekker hebben liggen chillen en uitrusten van de lange vlucht naar hier. Tegen de avond zijn we dan typisch Balinees gaan eten in 1 van de 3 restaurants van het hotel. (Super lekker btw) Nu gaan wij terug stilletjes aan slapen want morgen wordt een drukke maar mooie dag. Dan begint tevens onze rondreis doorheen Bali. Slaapwel en tot morgen (hopelijk zonder aardbeving deze keer 😅) #staytuned

Ohja, en we hebben nog een lekker "Honeymoon-dessertje" gekregen. #hetwaslekker

De eerste volledige dag in Bali

August 29, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 29 °C

Na een lekker dinertje gisterenavond aan de zee, gingen we slapen in een zalig bedje. Tot dat we snachts opgeschrikt werden. Alles beefde, jaja een aardbeving zo blijkt en niet 1 keer maar 3 keer. Op zich was de eerste beving het ergste en de 2 volgende veel minder. Hierdoor voelde het niet onveilig ofzo dus zetten we onze nachtrust verder. Deze ochtend stonden we dan lekker rustig op met een heerlijk ontbijt aan een zeer uitgebreid ontbijtbuffet. Ik geef toe, ontbijten aan de zee, het heeft toch wat. Het geeft meteen een rustig en zen gevoel. Na het ontbijtje hebben we ons een plaatsje gezocht bij het zwembad. Om tegen de avond af te sluiten met een dinertje, deze keer bij een ander restaurant van het hotel ( het hotel heeft 3 restaurants). Nu kruipen wij al stilaan in ons bed want morgen beloofd een mooie maar drukke dag te worden met veel bezienswaardigheden. #staytuned 😉Read more

Van Candidasa tot in Ubud

August 30, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag begonnen we aan onze rondreis door (half) Bali. Eerst gingen we naar een traditioneel Balinees dorp waar we een rondleiding kregen door een plaatselijke gids. Van daaruit reden we verder naar het koninklijk waterpaleis "Taman Tirta Gangga". Dit waterpaleis heeft een eigen waterbron waarmee de vijvers en zwembaden gevuld worden. Nadien gaat het water richting de rijstvelden. Middageten deden we in een plaatselijk restaurant met prachtig uitzicht op de rijstvelden. Nadat ons buikje rond en gezond gevuld was, reden we door naar een groots tempelcomplex. Hier hebben wat rond gewandeld met onze gids waarna we onze reis weer verderzette richting de grootste vulkaankrater op het eiland. In deze krater bevindt zich het grootste meer van Bali. Hier hebben we even halt gehouden om de plek te bewonderen. Van daaruit was het nog een uurtje rijden richting Ubud, waar ons volgend verblijf is. Aangekomen in het drukke Ubud, werden we weer super vriendelijk verwelkomt. En ja, ook hier weer een mooi opgemaakt bedje... 😅
    Wij gaan alvast even tot rust komen van deze drukke dag en gaan nog rustig een hapje eten. Tot morgen voor een nieuwe update.

Ubud city visit

August 31, 2023 in Indonesia ⋅ ☁️ 23 °C

Vandaag hadden we niets op de planning staan. Oh wat heerlijk, gewoon even ons eigen goesting doen 😅. We startte de ochtend met een lekker uitgebreid ontbijt waarna we de stad introkken. Langs lange, drukke wegen waar letterlijk het ene winkeltje/bar/restaurantje naast elkaar staat, wandelden we in en rond Ubud. Dit is het echte stadse Azië, tenminste in Bali 🤣. Overal brommers, claxionerende auto's, ... een ware drukte, maar ergens wel charmant. We wandelden doorheen een overdekte shopping markt. Maar dus niet binnen. Vervolgens wandelden we langs het Monkey Forest. Hier zagen we al vanop straat apen zitten en lopen. Tine had het er niet zo voor dus zijn we het bos ook niet ingegaan. Na onze stadswandeling, hebben we nog een plonsje gedaan in het zwembad van het hotel om vervolgens af te sluiten met een avonddiner in de stad. Super goedkoop, lekker, live muziek, cocktails, heerlijke temperatuur en nogmaals een bezoek van onze apen. Meer kan je toch niet wensen. Tot morgen voor een nieuwe update. 😙Read more

Mas, Elephant Cave & Luwak Coffee

September 1, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 25 °C

Vandaag stonden we al vroeg op om op tijd te vertrekken met onze gids. Maar natuurlijk vertrekken we niet voor we weer lekker uitgebreid ontbijt hebben gegeten. Eens vertrokken reden we naar een houtsnijder hier in de buurt. Daar aangekomen konden we van een demonstratie genieten en lieten ze ons al hun werkjes zien in hun winkeltje. Welke je natuurlijk ook kon kopen. Van hieruit reden we verder naar de Elephant Cave. Dit was een 11e eeuwse grot die door mensen was uitgehouwen. Speciaal voor hun religie. Ook was hier een heel mooi pad doorheen de jungle welke we samen verkent hebben. Na deze Elephant Cave, waar trouwens geen echte olifanten ofzo zitten, gingen we nog naar een andere tempel. Hier aangekomen bleek dat we enorm veel geluk hadden. We konden een plaatselijke ceremonie bijwonen. Heel bijzonder, zelfs de gids had dit nog niet meegemaakt, andere jaren is hij hier altijd te laat of te vroeg voor. Alles was hier heel erg gedecoreerd en overal liepen vrouwen met grote hoeveelheden eten op hun hoofd. Dit lieten ze zegenen en een deel offerden ze aan de goden.
    Na dit bezoek bezoeken we nog een plantage van tropisch fruit alsook de plek waar één van de duurste koffies ter wereld gemaakt wordt. Luwak koffie...
    Deze heb ik natuurlijk dan ook geproefd. En ja hij was lekker!
    Verder hebben we nog rustig de namiddag doorgebracht in het hotel, alweer onze laatste nacht hier. Morgen slapen we weer elders. 😉

Van Ubud naar Munduk

September 2, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag startte de dag al vrij vroeg. 8u00 waren we reeds vertrokken richting onze eerste stop, namelijk het dorp van onze gids. Hier reden we met een MTB doorheen zijn ouderlijk dorp en kregen we informatie. Ook reden we door de velden waar ze bloemen kweken voor hun offers. Daarna reden we naar de UNESCO beschermde rijstterrassen. Deze waren bijzonder mooi. Hier hebben we een kleine wandeling gemaakt waarna we lunch gegeten hebben met een mooi uitzicht omdat de rijstterrassen hoger gelegen zijn in de bergen. Verder gingen we naar een meer bij een watertempel. Na deze bezichtiging trokken we richting een ander meer. Maar we stopten eerst nog even om wat aapjes eten te geven. Vervolgens trokken we te voet door de Jungle waarna we met een kano terugkeerden. En als laatste stop, gingen we nog even langs een mooie grote waterval. Helemaal in de Jungle. Echt zo mooi. Echter moest de verrassing vandaag wel nog komen, want aangekomen in ons hotel, waar we met golfkarretjes overal naartoe werden gebracht, stond er alweer een zeer mooie kamer op ons te wachten. Een kamer met wel een heel mooi uitzicht 🥰. Na even decadent Roomservice besteld te hebben, waar we alle twee erg van genoten kregen we opnieuw een honeymooncake. Dit gevolgd door een mooi liefdesverhaal en chocolaatjes. Nu nog even een badje nemen en rustig het bedje inkruipen want morgen word het heel vroeg opstaan!Read more

Van Munduk naar Menjangan

September 3, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag startte onze dag bijzonder vroeg. Om 4u30 stond onze wekker zodat we om 5u het hotel konden verlaten voor onze eerste stop. Zelfs op dit vroege uur is de receptie bemand en worden we per golfcar naar de auto gebracht. Top service! Eens vertrokken reden we ongeveer 45 min naar beneden richting de kust. Aan de kust aangekomen dronken we eerst even een koffie en thee om wakker te worden. Dit deden we op het strand in een lokaal standje. Om 6u moesten we de boot op. Want we gingen dolfijnen spotten op de zee. Na een half uurtje, toen we de zonsopgang van op het water hebben kunnen meemaken, zijn we verschillende groepen dolfijnen tegen gekomen. Na zo'n 2 tal uurtjes gingen we terug om op dezelfde locatie op het strand ons ontbijt te eten. Lekker gezellig aan de zee op het zwarte zand. Heerlijk! 😉 Nadat we gegeten hadden, reden we naar een hot spring. Een lokale warm waterbron welke opgevangen wordt in een soort buitenzwembad. Hier gingen we dan ook even zwemmen waarna we de grootste Buddha tempel van Bali bezochten. Vervolgens aten we rustig onze lunch met onze gids in een lokaal restaurant en reden we door naar ons nieuwe hotel: The Menjanang. Midden in het nationale park van Bali, midden in de jungle. Hier zitten wilde apen, reuzen eekhoorns, verschillende soorten vogels, varanen EN slangen. Waaronder de python 🐍 Benieuwd of ik deze zal zien. Het hotel is wel echt weer top. Zwembad vlak voor de kamer, restaurant op hoogte tussen de bomen. Het heeft echt jungle vibes. Wij zijn zeer benieuwd voor morgen 😀Read more

Menjanang

September 4, 2023 in Indonesia ⋅ 🌙 24 °C

Vandaag nog eens een rustigere dag. Toch hadden we onze wekker klaar gezet voor een alweer fantastisch ontbijt. Na het ontbijt trokken we richting het strand, waar Tony ons stond op te wachten. Hij nam ons mee op zijn boot. Jaja, we gingen snorkelen! We vaarden naar het Menjanang Island waar er een zeer mooi koraalrif is. Hier legde de boot anker en sprongen we de zee in. Nadat we er wat ingekomen waren, genoten we beide volop van het snorkelen. We zagen allerlei mooie vissen, maanvissen, kleine blauwe maar ook grote vissen en zelfs een ZEESCHILDPAD. Dat was pas een ervaring ! Na het snorkelen werden we terug aan het hotel afgezet met de boot waarna we nog even het zwembad indoken en de Hot tub. Nog even wat rusten en dan weer dineren. Alvorens we gingen eten, gingen we nog even naar de top van de Bali Tower. Hier hadden we een prachtig uitzicht over het West National park of Bali. En wat een uitzicht, WoW 🥰
    Nu gaan we weer slapen om morgen onze laatste verplaatsing te maken naar een nieuw hotel. Daar zullen we nog enkele nachten blijven waarna we terug huiswaarts keren. Tot morgen! 😀