Satellite
Show on map
  • Day 12

    Dag 12

    August 6, 2022 in Cuba ⋅ ⛅ 32 °C

    Gisteravond is het erg leuk en mooi geweest in de grot. De disco is niet erg druk, er wordt geregeld hoeveel mensen er naar binnen mogen. Ik denk iets van +-200 mensen die binnen zijn. Dit vindt ik heel erg fijn, want je staat niet opgepropt op elkaar. Rond 1.30 ga ik met 3 anderen richting de casa, horende aan de verhalen heeft de rest er veel langer over gedaan dan 30 minuten lopen. Dit omdat ze de weg niet wisten, wij wel omdat ik offline maps had gedownload.

    Vandaag is het relaxdag
    Om 7.15 stond het onbijt gepland, volgens Cubaanse tijd krijgen wij pas rond 7.45 ons eten. 8.15 gaat de bus vertrekken naar de locatie waar de catamaran staat. Onze groep samen met een hele boel anderen stappen op de boot om te vertrekken.
    We varen eerst 1,5 uur naar een eiland om tussen koraal te snorkelen. Dit is echt prachtig! Mooie gekleurde, grote stukken dat beweegt op de deining van het water. Soms moet ik zelfs een beetje oppassen dat ik het koraal niet raak, terwijl ik drijf in het water.
    Een stukje verderop met de catamaran zien wij een prachtig eiland met strand en palmbomen tevoorschijn komen. Dit is ons eiland! 3 uur lang krijgen wij de tijd om te zwemmen, zonnen, wrondje over het eiland lopen en te lunchen. Er zijn veel Iguana's te zien en ook 1 boomrat. Deze dieren komen op het eten af en doen niks met een mens.
    Op de terugweg begint het hard te regenen, iedereen komt onder het regendoek staan. Dit zorgt voor goede sfeer, Kim, Shirley en ik gaan even een potje Qwicks spelen. Ook zijn er een heleboel die erg moe zijn na vannacht en vallen in slaap.
    Er is in hetzelfde restaurant gedinerd waar de dag ervoor was gelunched. Ook nu heb ik weer een pizza gegeten, wat erg lekker was. Samen met Kim heb ik als dessert een cheesecake en brownie gehad. Ze waren oke qua smaak en de brownie was wat droog. Maar was toch ook weer lekker vanwege andere smaak en textuur in de mond. Hierna ben ik terug naar de casa gegaan en vrij snel in slaap gevallen.
    Read more