Satellite
Show on map
  • Day 13

    salvador

    September 17, 2016 in Brazil ⋅ ⛅ 27 °C

    We hebben net een week in Salvador doorgebracht. Het is een bruisende stad met een warm klimaat en vriendelijke mensen. De huizen hebben zachte kleuren, elk verschillend van elkaar. Dit is de invloed van Portugal toen zij vroeger de macht hadden over Salvador (1621).
    We logeerden in het appartement van Ted zijn moeder. Zijn moeder was die periode bij hem op bezoek dus werden we ontvangen door 2 sympathieke vrouwen die ons een rondleiding gaven en dan naar huis gingen. Na zelf het huis nog eens grondig doorzocht te hebben vonden we een grote pot Feijoada die de vrouwen klaargemaakt hadden. We hadden honger dus dit was een aangename verrassing. Een gebaar dat ik enorm apprecieer.

    Het appartement stond rond een plein en we waren omringd door locals. Kinderen speelden voetbal en de 20+ers kwamen er samen om te genieten van elkaars aanwezigheid.
    Op zondag kon je de locals met volle borst in de kerk horen zingen. Na de mis waren de macho's aan de beurt. Met een mega grote stereo installatie in de koffer van hun auto lieten ze de meest vulgaire liedjes afspelen. Wat een groot contrast met de mis. ;-)

    De visgerechten in Salvador zijn overheerlijk. Ik kan de verleiding niet weerstaan om steeds hetzelfde gerecht moquecas te bestellen.
    De witte stranden en het heerlijk warm water doen me aan een welness denken. De zon tintelt op mijn huid en geeft me een goed gevoel.

    Elke dinsdag is er 's avonds een feest genaamd terca da bencao waar je op verschillende plaatsen kunt genieten van samba muziek. Ik was zo onder de indruk dat ik het eerste uur niet kon bewegen. De vrouwen dansen sensueel en kunnen verdomd goed met hun poep schudden. De mannen waren meestal in groepjes van 2 een ingeoefend dansje aan het performen.
    Ik voel een tikkeltje jaloesie, zeker als ik besef dat ik belange zoveel swoeng niet heb. De salsa lessen die ik heb genomen als voorbereiding van deze reis hebben toch niet zoveel opgebracht.
    Toch heb ik aardig mijn mannetje gestaan en de brazilianen laten meeproeven van de typisch belgische stijve, maar soepele schouder dans.
    Uiteindelijk gaat het erom dat je u amuseert en dan maakt het voor mij niet uit met welk ritme je de dansvloer trotseert.
    Read more