Dag 5: Solio Ranch

November 5, 2023 in Kenya ⋅ ☁️ 21 °C

De dag start vandaag vroeg wanneer onze wekker al om 6u afloopt - Onze biologische klok is nog niet helemaal afgesteld op de Keniaanse tijd, dus voor ons voelt het nog een beetje als 4u ‘s ochtends aan.

We vertrekken vandaag om 7u vanuit onze gezellige Sopa Lodge in het Samburu National Reserve. Onze bestemming is de Rhino Watch Safarilodge nabij de Solio Ranch, waar we een game drive in de namiddag gepland hebben.

De rit verloopt vlot, we komen sneller dan verwacht omstreeks 11u15 aan in onze nieuwe lodge. Deze is zeer mooi gelegen in het groen met bloemetjes en planten doorheen de ganse lodge. Ook beschikken we over een zwembad met zicht op de Keniaanse hooglandschappen.

Na een vullende lunch, licht onze gids Thomas ons in dat we al om 14u30 zullen vertrekken naar de Solio Ranch in plaats van het geplande moment om 16u. Dit om de regen later op de namiddag te vermijden. De wegen in de Solio Ranch zouden namelijk zeer modderig liggen.

Omstreeks 14u30 vertrekken we op onze excursie naar de Solio Ranch. Het wordt een middagje slipping en sliding met onze safari-jeep in het park. Noodgedwongen moeten we onze safari ook wat vroegtijdig stopzetten, aangezien de staat van de wegen ons niet toelaten om het hele reservaat rond te gaan.

Gelukkig zagen we tijdens onze beperkte tijd in de Solio Ranch een verscheidenheid aan dieren: Zebra’s, Waterbucks, Bavianen, een Jackal en natuurlijk ook de neushoorns waarvoor de Solio Ranch bekend staat.

Morgen vertrekken we opnieuw om 7u30, dat voelt intussen al aan alsof we mogen uitslapen 😅 Morgen trekken we naar Lake Naivasha, waar er een wandel- en bootsafari op de planning staat.