Satellite
Show on map
  • Day 8

    Burlington

    May 11, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 20 °C

    Förbannat trevligt att träffa Jörgen igen efter hans två och ett halvt år som Amerikan. Får även äntligen träffa michelle som han är gift med.

    Vi hänger första dagen och tar en snabb prommis genom downtown, som visar sig vara rätt liten. Sjukt liten egentligen eftersom det verkar som att alla väljer att handla stort, det innebär att handla på kedjorna som håller till i utkanten av stan. Target, Walmart, Costco, Fred Myers, best buy, Kmart och alla andra giganter som har megastora butiker. Och skulle man bli hungrig när man är ute och shoppar så har du banne mig snabbmat och kaffeställen överallt. Jag visste ju om det här, men man blir ju ändå väldigt fascinerad när man ser med egna ögon.
    Nästa dag så jobbar Jörgen sin sista dag innan han får en välförtjänt semester när han ska valla runt mig.
    Så jag passar på att gå runt och insuper den amerikanska kulturen och pratar med folk. Rätt kul att här borta har kallpratet blivit en konstform, och som svensk känns det väldigt ovant. Nu fattar jag ju också att det väldigt ofta är store policys och att man tjänar en stor del av sin lön på dricks. Men ändå. Det ligger något annat bakom det.
    Read more