Da Nang 2 - Geocachen en sleeperbus

June 29, 2023 in Vietnam ⋅ ⛅ 32 °C

In tegenstelling tot de buffetontbijtjes de afgelopen 3 weken, verstrekte ons Eco-hotel een a la carte ontbijt. Wat was dat lekker! Geen verspilling van al dat eten dat na een bufftontbijt overblijft en vers bereide gerechten die allen met zorg waren gemaakt. Verse watermeloensap ipv opgeleukt met extra suiker en zelfs een niet al te zoete ijskoffie. Dat was een goed begin van de dag.
    Nadat we uitgecheckt hadden, konden we de tassen in het hotel achterlaten, zodat we nog even konden sightseeën. We hadden al snel een brommer gehuurd incl nemohelm voor Annabel. En nu..? Op naar het groenste stukje op de kaart, het schiereiland bij Da Nang. Toevallig liggen daar ook 2 geocaches en staat er een 64 meter hoge lady buddha, dus een goede reden om die kant op te rijden. En we werden beloond, het was een prachtig tochtje met mooie uitzichten! Ook dit keer hebben we de geocache niet kunnen bereiken. De weg was afgesloten voor scooters. Lopen kon wel, maar we zijn gekke Henkie niet met die hitte!
    Hoewel... gekke Henkie vergat zichzelf in te smeren achter op de brommer met een hemdje aan ipv een t-shirt #rodeschouders.
    Na dit uitstapje eerst een Bahn mi gegeten en toen in het hotel gezwommen, totdat het tijd was om naar het busstation te gaan.
    We hadden na onze nachttrein ervaring besloten om niet meer met de trein te gaan. Een gok voor een luxe sleeperbus durfden we nog wel een keertje aan na onze eerdere busrit overdag.
    Aangekomen bij het grote busstation, was het even zoeken waar we moesten zijn. Zoveel bussen en zo weinig begrijpelijk borden... Uiteindelijk met 2 keer vragen soepel bij de juiste bus aangekomen. Dat viel allemaal mee! We kenden inmiddels the drill van de schoenen uit, dus in mum van tijd stonden we voor de juiste slaapplek. En met recht een slaapplek!! Dit zag er veelbelovend uit! Een eigen bed, met gordijntjes, lichtknoppen, leeslampje, kussens en een deken. Dit moet toch goed komen vannacht....