• Day 30

Ha Long Bay - dag 1

July 11, 2023 in Vietnam ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag brak dan eindelijk de dag aan waar we lang naar uit hadden gekeken. We zouden op een luxe cruise gaan in Halong bay!! Al vroeg in de ochtend werden we opgehaald door een busje die ons naar Halong bay bracht. Na 3 uurtjes rijden kwamen we ruim op tijd in de haven aan. Ons cruiseschip konden we in de verste verte niet zien. Na 1,5 uur wachten zagen we enkele speedboten aankomen. We moesten toch nog heel even geduld hebben, want ze brachten eerst onze bagage naar het schip.
    Eindelijk was het dan zover! Het was nog best een tochtje in de speedboot naar onze schip. Onderweg kwamen we vele schepen tegen, maar uiteindelijk was daar dan de onze. Het personeel stond op het dek, ons toe te zwaaien. Okay... Dat was best akward... We werden hartelijk ontvangen en werden eerst geïnstrueerd om de eetzaal in te gaan waar we een drankje kregen en we werden voorgesteld aan de staff. Niet lang daarna werd het buffet geopend en konden we ons buikje vullen. Na het eten was het dan eindelijk tijd om naar onze kamer te gaan. Wat een prachtige kamer! We hadden 2 uurtjes de tijd om wat voor onszelf te doen, dus besloten we even heerlijk te gaan slapen. Terwijl we sliepen, voer het schip naar een baai waar we zouden gaan kajakken en zwemmen. Met de speedboot werden we naar de plek gevaren waar we in de kajak konden stappen. Na wat rondgedobberd te hebben, was het tijd om terug te keren, waar we nog even het zwembad in doken. Ook leerden we echte Vietnamese loempia's te maken tijdens een kookworkshop. Wat een heerlijke dag! Bij het avondeten werd ons verteld dat de planning van de dag erna iets anders zou verlopen, omdat wij de enige waren van onze boot die 3 dagen en 2 nachten zou verblijven. We zouden eerst naar een dorpje gaan en daarna zouden we gaan zwemmen ipv andersom. Dat was helemaal prima. We wilden nog even weten of we zelf konden bepalen hoe lang we gingen zwemmen en of je op die dagboot ook relaxt op het dek kan liggen (wat niet kon), maar we konden blijven zolang we wilden en als we klaar waren, konden we weer terug gebracht worden naar het schip. Top!
    Wel schrokken we van de prijs van het drinken aan boord. Zo duur hadden we de drankjes nog niet eerder gehad in Vietnam. Mooi verdienmodel...