Dag 2 & Dag 3: Auckland - Coromandel

March 16, 2016 in New Zealand ⋅ 🌧 14 °C

Gisteren hadden we nog een dagje in Auckland om te acclimatiseren. Jornie vond het wel een goed plan om naar het centrum van Auckland te lopen (13 km). Ik vond dat aan het begin van de dag ook nog wel een goed plan. Helaas heb ik er 5 blaren aan over gehouden. Maar goed het was een mooie wandeling en we hebben zo kennis kunnen maken met een deel van de stad... op de terugweg hebben we echter wel de trein gepakt.

Vanochtend hebben e ons uitgecheckt bij de Airport Harbour View hotel, waarvan de eigenaar trouwens nog een paar maanden in de Tapijn kazerne in Maastricht heeft gezeten (een Nederlander die al tig jaar in Nieuw Zeeland woont, dus dat was ver voor onze tijd). 'Ah so you are the ones from Maastricht!'.

Maar goed, nu is onze reis dus echt begonnen...op weg naar Coromandel. Onderweg nog een tussenstop gemaakt in Thames. Een leuk stadje met verrassend veel koffie tentjes. Jornie heeft nog twee boeken op de kop getikt in een tweedehands boekenwinkel en ik heb de Lord of the Rings en the Hobbit movie set location guides gekocht (Rivendell here we come).

De weg naar Coromandel is trouwens prachtig, een groot deel gaat langs de kust. En ons verblijf van vannacht is echt fantastisch, alleen een beetje jammer dat ik een stukje door de bush moet om naar de wc te kunnen gaan... we zitten in een soort blokhut (zonder inpandig wc dus). Tegenover ons hotel/blokhut zit de Drive Creek Railway. Dit is een spoor dat de berg in gaat en is aangelegd door een lokale keramist. Hij had het aangelegd om zichzelf te voorzien van klei uit de berg en het is nu één van de grootste toeristische attracties hier. Het was best vermakelijk en we hadden een prachtig uitzicht bovenop de berg (foto's moet ik jullie helaas schuldig blijven, die heb ik namelijk met de echte camera gemaakt).

Groetjes Dilana en Jornie