Kyoto/Osaka dag 14

August 8, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 30 °C

Osaka ligt niet ver van Kyoto en we hadden in de avond in de buurt van station Osaka met een oud-collega van Jornie, Nordès (een Frans-Canadees), afgesproken. Hij woont hier nu twee jaar met zijn Japanse vrouw.

Overdag besloten we de shopping district van Osaka te bezoeken en het kasteel. De kern van het shopping gebied ligt rond de straat Dotonbori. Het was hier behoorlijk druk. Ik heb eindelijk mijn eerste octopusballen gegeten.

Na een beetje door Dotonbori hebben rondgezworven zijn we op weg naar het station ook nog even een supermarkt/ bouwmarkt/ dierenwinkel binnengelopen. Het is verbazingwekkend wat ze aan dieren verkopen, naast de gewoonlijke (wat wij in ieder geval gewend zijn) konijnen, hamsters, dwergpapegaaitjes en wat hagedissen verkochten ze ook kittens, puppies, padden, allerlei soorten water en landschildpadden, een vos (zo'n eentje met van die grote oren), vliegende eekhoorns en grondeekhoorns. Ik vond het toch een beetje zielig.

We hebben ook een bezoek gebracht aan Kasteel Osaka. Van buiten ziet het er prachtig uit, maar het is niet origineel. Binnen is het een soort museum, maar lijk niks authentiek. Een enorm verschil met het kasteel in Himeji. Het uitzicht van het kasteel over de stad was wel aardig.

In de avond besloten we met Nordès te gaan bbqen, Korean style. We moesten in je restaurant de schoenen uitdoen en zaten aan een wat meer traditionele Japanse tafel, met een grill in het midde. Het was een all-you-can-eat concept waarbij je anderhalf uur van alles mag bestellen. Gezellig, maar voor mij persoonlijk iets te veel vlees. Maar Jornie was wel erg blij.