• Day 31

Lodny dennik spojenych pesibusistov 06

July 13, 2016 in the United States ⋅ ☁️ 26 °C

Na rugby-ovom dvorci sa spalo vyborne a nikto rano nekosil, len po tom ako sme sa zobudili zacalo slabo poprchat. Ako hlavne stanovisko sme mali pomnik Martina Luthera Kinga, z ktoreho sme podnikali vypravy na druhy breh rieky Potomac. Na plane sme mali dopozerat co nam este vo Washingtone zostalo. Do 14:00 sme stihli obist Arlingtonsky narodny cintorin, kam sa pochovavaju vojaci a politici. Z pochovanych najviac rezonovalo meno zastreleneho prezidenta Johna F. Kenedyho. Druhym najslavnejsim/najnavstevovanejsim hrobom bol hrob neznameho vojaka, pri ktorom sa kazdu polhodinu menila cestna straz. Na juh od cintorina ma sidlo Pentagon, kam sme sa po nasich skusenostiach s leteckou zakladnou ani nepokusali dostat :) Pozreli sme aspon pamatnik obetiam, ktore zahynuli pri naraze lietadla z 11. septembra 2001 do jednej z casti budovi. Naspat sme presli celym cintorinom na sever, kde bol pomnik marinakom a bojom o ostrov Iwo Jima. Po absolvovani pamiatok laveho brehu Potomacu sme sa aj s kuframi presunuli do casti The Mall, co je v podstate velka travnata plocha obohnana zo vsetkych stran muzeami s bezplatnym vstupom. Nakoniec sa nam podarilo pochodit muzeum letectva a astronautiky, muzeum umenia a galeriu portretov. Vecer okolo deviatej sme nachodeny nasadli na Megabus smerom do posledneho mesta nasej vypravy New Yorku.Read more