Satellite
Show on map
  • Day 4

    Sedona dag 2

    April 23, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

    Vandaag ben ik met het toeristen busje door Sedona gereden. De tour begon om 10:00, ik was er op tijd dus eerst bij Sedonuts een kop koffie. Ga zeker eens terug voor de donuts want de drukte aldaar suggereert dat ze iets goed doen!

    Eerste stop: Chapel of the Holy Cross. Indrukwekkend gebouw(tje). Leuk verhaal over de bouw en over de stichters van Sedona. Sedona is vernoemd naar een mevrouw. Zie standbeeld.

    Tweede stop was Tlaquepaque. Een soort Batavia stad maar dan met galerijtjes, creabea's en... Windculpturen. Erg leuk.

    Daarna zijn we naar Uptown Sedona gegaan om te lunchen. Het is de hoofdstraat en de concentratie souvenirwinkels is enorm... Beetje overprikkeld.

    Na de lunch zijn we naar de Airport Mesa geweest, waar ik gister ook was. Leuke uitleg wel. De gids is van de aliens dus had wat griezelverhalen...

    Toen gingen we naar de Stuppa, daar is ook een energie vortex. Veel mediterende mensen en een Indianen zonnewiel. Mooie uitleg hier over, over jaargetijde en getijde in het leben.

    Afsluitend naar het standbeeld van Sedona geweest.

    Op de heenweg kwamen we langs een braderie. De gids wilde mij en twee andere na onze (gulle) fooi wel daar afzetten.

    Er stond een man die op een of andere manier het zenuwstelsel van de prickley pear kan abstraheren. Zag er uit als een menselijk zenuwstelsel. En daar had ie dan weer een kaleidascoop van gemaakt. Dat dus.

    Tlaqeupaque was zo leuk dat ik besloot terug daar heen te rijden om wat te eten. Fish n chips. En een afspraak gemaakt voor een aura foto maandag.

    Ik drink nu een kop koffie in de bar bij het hotel. Morgen wil ik naar de zonsopgang kijken. Dat betekend om 5 uur er uit. Vroeg de mand in!
    Read more