Lekker vliegon

September 25, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

Onder het rustgevende getik van een tropische tyfoon een eerste update van onze reis. De reis begon gister om 13:00. We werden door onze vaste chauffeur en zijn leidinggevende weggebracht naar Schiphol. Daar stond ons een eerste vlucht naar Istanboel te wachten. Istanboel was eerst Constantinopel. En hoe dat komt dat weten alleen de Turken. Bij het inchecken op Schiphol gevraagd om extra beenruimte. Die was er gelukkig wel voor etappe 2, de vlucht van Istanboel naar Manilla.
    Sharona heeft nog een mooie zonnebril gekocht op Schiphol. Die gaat zeker voorbij komen de komende dagen. En we regelden beiden een eSim. Zodat we goedkoop konden internetten op reis. Vlucht 1 verliep erg soepel. Het vliegveld in Istanboel is echt enorm! We hadden een tussenstuk van 3 uur. Dit hebben we voornamelijk gevuld met de serie 'This is us'. Ik heb nog wel spijt dat ik geen worstenbroodje van een halve meter heb genomen. Misschien op de terugreis! Vlucht twee vonden we allebei iets intimiderender, 12 uur was die. De extra beenruimte heeft ons er zeker doorheen geholpen. Beiden nog wel even geslapen ook.
    Er was veel onweer tijdens het landen op Manilla. Maar allemaal goed gegaan. Ik heb de kist netjes aan de grond gekregen. Op het vliegveld werden we nog even verleid om een taxi van 30 euro te nemen. Maar we zijn niet voor 1 gat te vangen en doorzagen de doortrapte methodes van deze corpulente toeristennaaier. Na 6 euro te hebben afgerekend bij de andere taxi kwamen we in de stort regen aan bij BbB Rain (oh de ironie). Nu even piele wassen, snel wat eten en dan in alle vroegte, 04:00, op naar Palawan!