Satellite
Show on map
  • Day 4

    Dag 1 - Dierendag

    September 27, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 27 °C

    Op een onmenselijke tijd (3:30 uur) ging de wekker na een kort nachtje slapen. Ergens waren we ook blij dat de nacht voorbij was 🥲, want het was een nacht met véél geluid: vliegtuigen die gevoelsmatig een paar meter boven het dak voorbij vlogen, een tikkend apparaat “ergens” in de kamer en hotel gasten die na middernacht incheckte. We werden naar de airport gebracht. En daar stapte we op het vliegtuig naar het eiland El Nido (uurtje vliegen).

    Vlak voor de landing vloog het vliegtuig laag over de zee. Wow ik zat vol verwondering naar de zee te kijken. En ineens zag ik iets. Zag ik dat nou goed? Neeee dat kan niet. 4 héleee grote (!!! Of zelfs meer) vissen met stippen op de rug. Eigenlijk wist ik het meteen: walvishaaien. Waaaah, na landing Google ik meteen een plaatje en JA HOOR dat was precies wat ik had gezien. Als een kind zo blij stapte ik het vliegtuig uit.

    Op de AirPort aangekomen kregen we meteen een paraplu in de hand gedrukt want het regende zachtjes. Wat een service en vriendelijke mensen!

    We kwamen op één van de meest schattige en kleinste vliegvelden die ik ooit heb gezien. Een ruimte van een paar vierkante meter waar de koffer gewoon aangegeven werden ipv op een loopbandje aankomen.

    Buiten aangekomen hadden we vervoer nodig naar het hotel. Rens besloot meteen voor de full experience te gaan en regelde een tuktuk. Het motortje had aardig wat kracht nodig om 2 grote reuze Nederlanders op locatie te brengen, maar het lukte !

    We werden vriendelijk verwelkomt bij ons resort. Heel kleinschalig met zo’n 10 bungalows op het park. En vlak aan het strand. Prachtig 😍!

    We konden meteen aanschuiven bij het ontbijt. Rens koos een broodje met ei en ik ging meteen voor een Aziatisch ontbijt: rijst, ei en beef. Starend naar de zee aten we het op. Tijdens het ontbijt begon het weer even te regenen. Dus we maakte een plan de campagne voor de dag.

    ✔️Wandeling (ik maakte vrienden met de lokale bevolking 🐕🐶🐾)
    ✔️ Boot tour regelen voor morgen
    ✔️ Lunchen bij de buren (resort naast ons 😅)
    ✔️ Hopen dat onze kamer inmiddels klaar zou zijn voor de incheck
    ✔️ Omkleden en een kayak huren om de zee op te gaan en kleine strandjes te ontdekken.

    Zo geschiede ☀️🛶

    Rond 14 uur lagen we in het water te peddelen. Snorkels mee. En gaan. Dat was nog best wel pittig op de zee.

    Na half uurtje kwamen we bij een klein strandje uit. Hier hebben we de nieuwe snorkels direct uitgeprobeerd. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje spannend 😅 maar Rens begeleide me door het water heen. En binnen no time had ik ook schik in het snorkelen.

    Toen we weer terug waren op het strandje en onze tocht wilde vervolgen werd het ineens grimmig. Foi foi foi. Het begon keihard te plenzen, waaien en de golven klotste het bootje in. Rens werd (laten we zeggen) erg op z’n hoede (beetje bang 😉). Als een stel malloten hebben we onszelf naar de kant gepeddeld.

    Eenmaal aangekomen aan de kust begon de zon alweer door te komen. Rens moest me even overhalen om nog een keer stukje te gaan. Maar we did. Opnieuw de zee op. En ineens zeg ik: Lieverd kijk wat is dat? Lijkt wel een rots in het water.

    Rens zag meteen dat het een dier was. En paar seconde later kwam er een schattig hoofdje boven water 🐢. Het was een gigantische zee schildpad. Wow wow wow! Zo gaaf, wat een groot beest!

    Terug naar het hotel om even een dutje te doen en op te frissen. De jet lag hakte er even in.

    En nu zitten we heerlijk aan het strand met een volle pens uit te buiken van een heerlijke maaltijd.

    Het was een geweldige eerste dag!
    Read more