Dag 4 - Een culinair avontuur

September 30, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 29 °C

Wachtend op weer een Long Island Ice Tea een volgende reis update. Vandaag hadden we de scooter nog en we besloten om het ontbijt te nuttigen op het gezellige strand Lio. Roon had pannenkoeken en Rens omelet en de helft van de pannenkoeken.

Vervolgens nog even lekker op de gratis bedjes gelegen, ligt toch fijner! We kwamen tot de conclusie dat de zon er aardig had ingehakt; Sharona werd een beetje wappie in de donder en Rens’ rug zat vol schattige blaasjes.

Een tripje naar de apotheek voor respectievelijk een Snicker en een pot Aloe Vera was dus een logisch vervolg.

Daarna de scooter weer op. Wat denk je; wegafzetting. Politie. “Waar denken we heen te gaan?” “Oh Downtown naar het buffetrestaurant.” “Okay dit is de weg naar het vliegveld dus beter keer je om…”. Afslag gemist. Slordig. De weg naar Downtown gevonden.

Sharona had een buffetrestaurant gevonden waar had in de middag laten we zeggen overzichtelijk was voor wat betreft bezoekersaantallen. De bezoekers waren op twee handen te tellen. En eigenlijk op twee vingers. Het eten was erg lekker, vooral de gefrituurde banaan.

Daarna hebben we nog even door de straatjes geslenterd waar Sharona een fantaaastische buckethat op de kop tikte (snap je ‘m? Hoed op de kop tikken..?)

Om 15:00 terug naar het hotel gereden op de scooter. Die moesten we eigenlijk nog schoon maken na de Zwarte Cross van gister maar bij het inleveren zeiden ze “het is wel goed zo” dus dat scheelde ook weer!

Bij het hotel nog even overgooien met het balletje in het zwembad om ons op te maken voor het hoogtepunt van de dag: het 8 (ik zeg QUE!?) gangen diner bij Taas.

Dit restaurant heeft zich gericht op de niche van fine dining en dat levert ze geen windeieren.

Maar eerlijk is eerlijk: het eten was geweldig. Het etablissement was gevestigd op de eerste verdieping en voordat we boven waren was Rens al twee keer over de tredes van de trap gelazerd dus ja, de entree was weergaloos.

We dronken vervolgens een Vino Verde uit Portugal waar we eerder dit jaar waren en de ceviche bracht ons dichter naar Sharoons stamcafé Sizzles dus alles kwam mooi samen!

Het eten werd mooi opgediend en de ober vertelde wat er op het bord lag en ik (Rens) was dat dan na een minuut al weer vergeten en knikte dan begripvol en goedkeurend naar de ober.

Schuim van kokosnoot, linksdraaiende varkenspens, broodjes met houtskool; een kleine greep uit de gerechten die voorbij kwamen. De foto’s spreken voor zich!

Nu luisteren we hele fijne Franse chansons op een uitgestorven terras, maar met het beste gezelschap; elkaar ❤️