Dag 3 - Servetje om de snavel

September 29, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 29 °C

Na het klokje rond geslapen te hebben (hallo jetlag) werden we wakker met een heldere blauwe hemel ☀️. De eerste dag waarop we rechtstreeks contact konden maken met de zon. Al hadden we dat rechtstreekse contact niet nodig om de dag daarvoor al aardig te verbranden. Rode rug (Rens) en rode billen (Sharona).

We aten een heerlijk ontbijtje (Rens: egg Benedict) bij het resort in het zonnetje en daarna huurde we een scooter om te gaan touren. We kregen de vriendelijke mededeling om de scooter vol te tanken (er zat nog een druppel in de tank) en schoon af te leveren.

Ach wij zijn de beroerdste niet. Doen we!

Helmpie op en gaaaaan!

We kregen als tip om een kijkje te nemen bij Lio Beach. En dat was een GOEDE tip. Een heerlijk rustig strandje met leuke tentjes.

En als kers op de taart:

Rens kwam mij verrassen met een cappuccino met havermelk. Ik begon al afkick verschijnselen te vertonen 😱.

We zaten lekker in het zonnetje. Zwommen een paar rondjes in de zee.

En na zo’n 1,5 uur pakten we de spullen en stapte we opnieuw op de scooter. We bezochten een “art dorpje”. Wat vooral een toeristische attractie was met allerlei souvenirs. Maar het was een leuke break.

Daarna reden we door naar het volgende strandje: Napcan Beach.

En niet zonder slag of stoot 😳.

We kregen al de waarschuwing dat het wegdek een tikkeltje hobbelig kon zijn. Maar dat was een aardige UNDERSTATEMENT 😂. Glijdend en slippend moesten we ons door een modder parcours bewegen met de scooter. In de HOOP dat we uiteindelijk uit zouden komen bij een adembenemend strand.

Aan die gedachte moesten we ons stevig vasthouden want het duurde en duurde.

Toen onze tocht bijna vastliep in het zachte mulle zand. Waren daar een paar engelen (oftewel: tienjarige Filipijnse kiddo’s) die ons de weg wezen.

Zo zie je maar. Met geluk kom je een heel eind. Maar niet de hele weg.

En daar kwamen we bezweet van angstzweet aan op een prachtige strand.

We aten een heerlijke maaltijd (Sharona: gamba’s en rijst & bij Rens kwam op dag 3 al een beetje de Aziatische keuken uit de neus. Dus hij nam patat (voor de Brabantse vrienden onder ons: friet) en loempia’s.

Het was een deceptie want helaas… friet bakken kunnen ze hier niet. Onder friet bakken verstaan ze hier: we hangen de mand een halve minuut in het vet.

Daarna zochten we een plekje om te zonnen (2 bedjes huren voor een dag was 300 peso’s en dat is zo’n 5 euro). We namen een duik in de zee.

Toen besloot ik (Sharona) een massage te nemen. Ik wilde gaan voor een heerlijke olie massage. Maar de massage dames adviseerde me om een Aloe Vera treatment te nemen want m’n rug en billen waren zo rood als een kreeft.

En toen was ik even een uur van de aardbodem want wat was dat een HEEERLIJKE massage.

Na de massage stapte we weer op de scooter om terug te rijden naar het resort. Want we wilde op tijd zijn voor HAPPY HOUR 🍸🍹.

We kwamen op tijd aan en dronken 2 cocktails (pp 😏) en daarna zijn we heerlijk uiteten gegaan bij ons favoriete restaurant.

Rens kreeg een biertje (zie foto) en ik zei:

“heeey een biertje met een servet om de snavel”

Een uitspraak die onbekend was bij deze vastgeroeste Vaassenaar.

Maar de rest van de wereld weet dat deze uitspraak meerdere betekenissen heeft.

Om jullie geheugen even op te frissen:

Een servet om de snavel =

1. Vrijen met een condoom
    2. Wél een blad voor de mond nemen
    3. Niet helemaal jezelf zijn
    4. Onnodige voorzorgsmaatregelen treffen
    5. Natuurlijk een biertje met een servet om de snavel (zie foto).

Zonder servet om de snavel kan ik zeggen dat het een erg leuke dag was 😂. Deze zin is multi interpretabel en dat weet ik maar al te goed.

Ciao!