Спутник
Показать на карте
  • День 16

    Dag 13 - Dream Garden

    9 октября 2023 г., Филиппины ⋅ ☁️ 25 °C

    We beginnen dit verslag met een kleine terugblik naar gisterenavond in de badkamer. We staan onze tanden te poetsen en Rens ziet ineens een soort van kraantje aan het toilet bevestigt . “Wat zou dat zijn?” denkt die zonder het met mij te delen.

    Hangend boven de toilet besluit zijn nieuwsgierige karakter om het kraantje met volle enthousiasme open te draaien.

    En bam recht in de bakkes een straal water. Van schrik springt Rens op zij. Daarna spring ik op zij want voel ineens een straal water.

    En vervolgens barsten we allebei in het lachen uit hahahaha. De billenschoonmaak straal (waar een behoorlijke druk op staat) staat gericht op de wastafel met daarboven een spiegel. Rens naarstig op zoek naar hoe het kraantje weer uit moet.

    Nu terug naar vanochtend. Om 8 uur ging de deurbel (ja ja onze boomhut heeft een deurbel) en daar was het ontbijt. Voor mij een aubergine gebakken met ei erom heen. En Rens had toast met gebakken ei.

    Na het ontbijt liepen we naar beneden naar het kleine riviertje. Rens ging helemaal op in het bouwen van een dam van stenen met het doel de kleine waterval meer kracht te geven.

    Na 30 minuten heb ik ‘m beneden achtergelaten. Ik heb al paar dagen behoorlijk “Sloer in de Rakker” (één van de eerste dialect zinnetjes die ik leerde in Vaassen). Oftewel: ik voel me niet helemaal TOP! Denk een kleine voedselvergiftiging opgelopen. Boven in de boomhut las ik een boekje.

    Ruim een uur later hoorde ik Rens mijn naam roepen. De dam was klaar. En inderdaad: het water kletterde nog harder. Rens besloot nog een beetje bij de rivier te spelen (stenen stapelen). En ik ging weer even verder lezen.

    Rond 12 uur stond onze chauffeur Jef klaar voor ons “uitje”. Ongeveer 35 minuten verderop ligt “Lakeview Le Jardin”. Een schattig restaurantje met uitzicht op een gigantisch grote tuin.

    We kwamen aan en waren direct verwonderd over de prachtige plek. Hoog in de bergen. Met uitzicht in een dal. We namen plek aan het tafeltje en aten een pizza en hamburger met uitzicht op de prachtige kleurrijke en groene tuin.

    Boven in het restaurant zag ik een leuk winkeltje met sieraden. Daar namen we een kijkje na het eten en ik kocht 2 kettingen en oorbellen.

    Vervolgens kochten we een entreekaartje voor de tuin (200 peso’s - €3,- voor met z’n twee). We slenterde wat rond door de tuin en dit was zo ongeveer het gesprek:

    “Wow”
    “Wow wat mooi”
    “Indrukwekkend”
    “Hier is het nog mooier”
    “Heb je dit al gezien”
    “Wow”
    “Wow”

    “Nu zijn we van de mensen, die tuinen leuk vinden”

    “Beetje boomer”
    “Ach”

    Na een kleine wandeling in de tuin, was ik aardig uitgeput. Duizelig, zweet op de rug en steken in de buik. We besloten maar weer terug te gaan naar onze chauffeur Jef. Terug naar de hut. Onderweg nog even een stop om wat te drinken en snacken in te slaan.

    De rest van de middag lekker ontspannen. Het regende, dus we zaten vooral binnen. Het warme bad uitgeprobeerd. Gisteren liep die ook al even vol met ijskoud water, want we hadden de boiler nog niet gevonden. En de conclusie getrokken: er zal wel geen warm water zijn in de Jungle.

    Een paar afleveringen van onze favo serie bekeken. En toen om 20:00 uur ging de deurbel weer voor het diner.

    Belly pork
    Beef met broccoli
    Gefrituurde calamares
    Soort loempia’s met als vulling een groene peper met kaas (dit was een behoorlijke verrassing en zeer lekker).

    En nu gaan we de dag weer afsluiten. Morgen vroeg op want we worden opgehaald om te vliegen naar onze laatste bestemming: Siargao.
    Читать далее