Dag 20 - Weer thuis

October 16, 2023 on the Philippines ⋅ ☁️ 30 °C

Zittend op de bank in Vaassen een laatste footprint. Onze check out gister was om 14:00. Dat was fijn, want Sharona had en heeft nog steeds flink last van haar spijsverteringsstelsel. Dus we konden nog goed uitrusten op de kamer. Na in de ochtend het groooootste en meest uitgebreide ontbijt buffet ooit te hebben gezien!

Dat liet Rens zich natuurlijk zeer goed smaken!

Nu hadden we nog wel een middag voor ons waar we ons moesten zien te vermaken. Dus hopla, op naar de mall dan maar weer! Er was een kleine arcade hal en daar hebben we lekker gek gedaan.

Aan het einde van de middag hebben we nog wat geprobeerd te eten in de sportbar van het Hilton. Dat was voor Sharona nog niet zo'n succes helaas, de buik werkt niet mee.

Uiteindelijk rond 18:30 met een busje naar de Starbridge gebracht. Dat is gewoon een loopbrug over de snelweg maar zo klinkt het sjieker toch?

De reis liep zeer soepel totdat we aan de beurt waren voor het inchecken van de bagage...

Het meisje achter de balie liep een paar keer naar andere collega's, tot ze uiteindelijk de vraag stelde: "Hebben jullie binnenlandse vluchten gehad...?"

Shit. Op de heenweg hadden we vlucht 3/3 geannuleerd, omdat we onze route hadden gewijzigd. En dat kwam ons nu weer achtervolgen.. Het meisje van de balie liet ons weten dat we nieuwe tickets moesten kopen. Maar we waren vastbesloten om dat niet te doen!

Na wat heen en weer emmeren werden we maar de krochten van het vliegveld gestuurd en daar troffen we een deurtje met een bordje van Turkish Airlines. Onze komst was al aangekondigd en een mevrouw liet ons weten dat ze nieuwe tickets ging printen. Met een oog op de klok werd het ons toch een beetje heet onder de voeten; zouden we de vlucht en de aansluiting wel halen?

Na 15 minuten kwam ze weer buiten, met een pin apparaat... We hebben wat bij moeten betalen en we weten nog steeds niet precies waarom maar besloten toch eieren voor ons geld te kiezen.

Een spannende race over het vliegveld later zaten we uit te puffen bij de gate. Op naar huis.

De eerste vlucht hadden we extra beenruimte. Dat was erg prettig. Helaas speelde de darmen weer op en was het voor Roon aardig afzien onder haar rode Turkish Airlines dekentje.

De aansluiting ging daarna soepel en de tweede vlucht vloog met weer wat films op het entertainment systeem voorbij.

Met de trein terug en in Apeldoorn stond onze trouwe chauffeur ons al weer op te wachten.

Wat hebben we een prachtige reis mogen maken de afgelopen weken. Samen een geweldige avontuur beleefd met veel magische momenten. Een heerlijk land met lieve mensen, prachtige natuur en mooie dieren.

Op naar het volgende avontuur..!