Dag 19 - Whiskey Libary

October 15, 2023 on the Philippines ⋅ ⛅ 27 °C

De dag begon vroeg (5:30 uur) want we werden opgehaald om naar de airport te gaan. Het gekke is dat het hier toch een stuk makkelijker opstaan is omdat rond 4 uur de zon opkomt en de hanen beginnen te kraaien.

Aangekomen op de airport was het nog even spannend of we al onze bagage mee mochten nemen. De maximale grens was 10 kg per koffer en door de vele souvenirs zaten we daar toch wel een aantal kilo boven. Gelukkig waren we al snel niet bang meer want voor ons was een stel met 2 koffers die de grote hadden van een koelkast (25+ kilo per koffer) en die kwamen er zelfs ook doorheen.

Na het inchecken stond je direct bij de gate. Een veel te kleine ruimte met veel te veel mensen.

De vlucht ging helemaal voorspoedig. 3 uurtjes vliegen en we kwamen aan in Manilla. We pakte direct een taxi en lieten ons rijden naar ons hotel.

Op de heenweg hadden we een beetje een crappy airport hotel en een gebroken nacht door het vele geluidsoverlast. Dat wilde we kosten wat het kost voorkomen, dus we hadden onszelf verwend met een luxe laatste nachtje in het Hilton.

We werden vriendelijk verwelkomt en we hadden geluk want mochten meteen inchecken (11:30 uur) terwijl de incheck eigenlijk pas om 15:00 uur was.

We besloten ons even op te frissen en daarna de mall te bezoeken aan de overkant van het Hilton. Na een kwartiertje struinen vonden we een lunchtentje om even te ontbijten.

De lieve ober vertelde dat hij trainee was en hij gaf ons een klein belletje en als we er uit waren dat we maar moesten ringelen met de bel. Het werd wentelteefjes en mango taart. Heerlijk. Maar kon niet tippen aan de Mango Float van Le Jardin.

Toen sprongen we in een taxi om ons opnieuw naar een andere mall te laten rijden. 30 minuutjes en toen waren we er. De taxirit duurde langer dan ons bezoek aan de mall want binnen 10 minuten stonden we allebei overprikkelt buiten. Vreselijk wat veel mensen.

Op de kaart zagen we dat het een paar minuten wandelen was naar de kust. In de hoop daar wat rust te vinden maakten we de wandeling in de bloedhitte. Aangekomen was het bittere ellende aan de kust. De kust werd in de stad vooral gebruikt als vuilnisbelt.

Na 10 minuten wandelen vonden we het allebei mooi geweest en gingen we op zoek naar een witte taxi. Dat zijn namelijk de taxi’s met een metertje en het meest goedkoop. Het ritje op de heenweg was 200 peso’s (3,50).

Rens spotte een witte taxi! En we stapten in. De meter ging niet aan, dus we vroegen “how much?” En we kregen een overduidelijk lul verhaal over dat hij geen standaard chauffeur is, maar voor een hotel werkt. Maar ons wel even wilde wegbrengen. Nogmaals vroegen we: “oké how much?” En de meneer zei: “350 peso’s”. We waren allebei de hitte en wandeling door de hectiek van de stad zat, dus we stemden in met de iets te dure taxi rit.

Aangekomen in het hotel deden we een klein dutje. Ik (Sharona) was behoorlijk moe. En daarna plonsde we nog even in het zwembad. Het was aan het einde van de dag wat bewolkt en rond de 28 graden en we besloten snel ons weer aan te kleden want we hadden het koud. Toen realiseerde we ons dat het flink wennen wordt komende week als we terug zijn in Nederland.

Na het kijken van nog een serie op de hotel kamer vertrokken we opnieuw naar de mall (aan de overkant van het hotel) met een missie:

1. Eten bij het Koreaanse BBQ restaurant.
    2. Een bezoekje aan de Whiskey Library.

En allebei waren een enorm succes. Lekkere stukjes vlees van de grill. Het werd aan tafel bereidt.

En vervolgens wandelde we door naar de Whiskey Library. Rens met een smile van oor tot oor aan het genieten. Hij had meteen al plannen om de Oase om te bouwen naar een soortgelijk concept.

Rens dronk 2 glaasjes. En belde nog even met z’n pa. En miste z’n broeders. Sharona (ik) dronk een cocktail “Whiskey Woman” en ik blijf in herhaling vallen deze vakantie maar dit was “De lekkerste cocktail die ik ooit heb gedronken”. Ik vond het oprecht jammer dat ik nog steeds last heb van m’n maag want anders had ik er nog eentje besteld. Of misschien zelfs nog meer.

Een mooie afsluiter van onze laatste vakantiedag. Morgen nog een dagje voor de boeg voordat we ‘s avonds beginnen aan de lange terugreis.