Khao Sok

December 25, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 31 °C

De nachttrein... klonk aanvankelijk avontuurlijk en romantisch, maar voor goede nachtrust is het niet aan te raden! De reis duurde 13 uur, kostte omgerekend zo'n €7,-... dat dan weer wel.
    We kwamen total loss aan in Surat Thani en hadden een 'vintage' busje dat met een slakkengang naar de taxibus bracht. Hier leerden we twee Fransen kennen die ook naar Khao Sok gingen.
    Op naar het volgende resort waar we in een echte boomhut overnachtten. We werden begroet door een aap die op ons balkon zijn welkomsdans deed. Dat we een open gat in onze badkamer hadden was een extra uitdaging. We sloten de hut goed af, want de apen zijn altijd opzoek naar mooie spulletjes en dat mogen ze mooi zelf betalen.
    Om het dagritme toch vast te houden, gingen we kanoën met onze Franse vrinden (Simon & Camille). Een supermooie tocht door de natuur! Het was ook vrij decadent, want we hadden een Thai die al het roeiwerk op zich nam!
    In de avond aten we bij een lokaal tentje, dat volgens de Google reviews voortreffelijk was. Het eten was goed, de sanitaire voorzieningen ondermaats. Al bij al een ander soort, maar prima eerste kerstdag!