Wat Pho, Wat Arun en de nachttrein

December 24, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 31 °C

De laatste dag Bangkok, voordat we naar Khao Sok gaan. Wat Pho is de eerste tempel die we vandaag bezoeken.
    We nemen de taxi van het hotel naar deze plek, maar merken dat we stiekem steeds meer voor een taxirit betalen. Op het dak van de meeste taxi's staat Taximeter, wat zou betekenen dat je op de meter kan rijden. In praktijk zijn veel taxichauffeurs hier geen fan van. Standaard noemen ze een prijs die te hoog is. De eerste rit betaalden we 105 baht (€2,84), de rest van de ritten 150 tot 200 baht (€4,06 tot €5,42).
    Enfin, Wat Pho is de oudste tempel in Bangkok. Hier is de liggende boeddha te vinden, een beeld van 46 met lang en 15 meter hoog. In dezelfde ruimte staan schalen waar je een muntje in kunt gooien.
    Na deze tempel namen we de boot naar de andere kant van het water naar Wat Arun. Een 300 jaar oude tempel met Cambodjaanse invloeden. Het is supermooi, maar heel toeristisch. Je kunt jezelf in traditionele kleding hullen en met een Thaise gids door het complex wandelen waarbij instagramwaardige foto's gemaakt worden. Het leek eerst leuk, maar bleek al snel bloedirritant. Degenen die voor deze optie kozen letten niet op de schoonheid om zich heen, waren enkel bezig met poseren! Dit probeerden we te negeren en zorgde ervoor dat we konden genieten van alle mooie gebouwen die te zien waren. Er was ook een school voor monniken, die trouwens bijna altijd op blote voeten lopen.
    Omdat we echt op tijd wilden zijn bij het treinstation, vertrokken we op tijd. De nachttrein was een hele belevenis. De rit duurde 13 uur en was hobbelig. Slapen zat er niet tot nauwelijks in.