Aankomst Krabi Beach

December 27, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 30 °C

Toen we de luiken van onze boomhut opende hing er een prachtig wolkendek boven het park.
    Dát in combinatie met het geluid van krijsende apen maakte het 'opstaan' een alles behalve vervelende aangelegenheid.
    Vroeg ontbijten om op tijd te zijn voor de transfer naar onze volgende bestemming: Krabi beach.

De rit zou aanvankelijk twee uurtjes duren, maar we hebben er in totaal vijf uur over gedaan. De chauffeur, zeer chagrijnig, zag kans snel geld te verdienen en haalde naast ons nog veel hippe westerlingen op met een gevulde portemonnee. Het resultaat was dat we zigzaggend mensen ophaalden allemaal totaal uit de richting van onze route. De bus was overvol en de chauffeur reed als een kamikaas. Gelukkig zei een Duitse backpacker hier iets van, waardoor we gelukkig wat gas terugnamen en geen rare inhaalacties meer werden gedaan. Bijna aangekomen was de auto oververhit geraakt waardoor we een halfuur langs de kant van de weg stonden.

Gelukkig maakte ons resort op Krabi beach een hoop goed. Het Cha Cha Villaresort bekt niet alleen lekker weg, maar ziet er ook piekfijn uit. Wij kregen (nouja niet helemaal natuurlijk) de mooiste suite van het hotel, waarbij de vraag gesteld werd of het onze huwelijksreis was. Pijnlijke vraag, waardoor er een pijnlijke stilte viel. 'Nice wheater hier hé', en we konden weer verder.

We zitten zuidelijker en we hebben het landschap en het land wat zien veranderen. Er zijn hier veel meer toeristen, de prijzen liggen hoger, de mensen zien er wat anders dan in het noorden uit en zouden op een Indonesisch eiland niet misstaan en naast tempels zien we ook veel moskeeën.

In de avond gingen we eten met onze Franse reismaatjes Camille en Simon. Zij vertrekken morgen naar Ko Lipe, een klein onondekt eiland vlakbij de grens met Maleisië. Wij blijven in de wat meer toeristische regio van Krabi. Het eten was lekker, de locatie aan het strand nog beter. De hippie-achtige vibe beviel ons goed en morgen zijn we uitgenodigd voor een feestavond. Zo snel gaat dat hier, nu eerst maar even de batterij opladen voor morgen!