Ko Pak Ka,Koh Lao Lading & Hong Island

December 28, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag zijn we begonnen met eilandhoppen. Vanaf Ao Nang namen we een privétour richting Hong Island. De groepsreizen zijn aanzienlijk goedkoper, maar wij kiezen voor comfort én romantiek! Er is een reden waarom ze geld niet vierkant hebben gemaakt, laat maar lekker rollen dus.

De eerste stop van onze longtail boat was het eilandje Ko Pak Ka. Hier hebben we gesnorkeld en een selfie gemaakt met wat vissen. Snorkelen is een sessie mindfulness, het omgevingsgeluid verdwijnt en het enige wat je hoort is je eigen ademhaling. Volledig gefocust op de onderwater wereld, heerlijk!

Vervolgens vertrokken we naar het nabij gelegen Koh Lao Lading. Een paradijselijk eiland, geweldig mooi. Na een minder paradijselijk toiletbezoek vertrokken we naar Hong Island.

Hong Island heeft een paar higlights en dat trekt toeristen, maar het was qua drukte nog prima te doen.
    Allereerst vertrokken we naar een lagune, waar wat mangroven te zien waren. Het interessante is dat deze lagune niet werd omringt door zandbanken, maar door kalksteenrotsen. De kalksteenwitte rotsen reflecteerden in het kraakheldere water en dit gaf een mooi contrast.
    Daarnaast was er een uitkijkpunt waarbij je een wijdseblik kon werpen op het gebied.
    Wij hebben dit overgeslagen en hebben iets gegeten tussen de angstaanjagende varanen.

Naast de pracht en praal word je op Hong Island ook herrinderd aan de tsunami van 2004. Op de tweede kerstdag lieten velen avonturiers, levensgenieters, mensen zoals wij, het leven. Dezelfde periode als wij nu inzitten. Op dit eiland vind je een gedenksteen voor de slachtoffers. Daarnaast zijn er allerlei maatregelen getroffen om een dergelijke ramp te voorkomen. Zo vind je in het gebied meerdere waarschuwingssystemen om de mensen tijdig in veiligheid te brengen.

Wij verlaten Hong Island en meren aan bij ons startpunt Ao Nang om de taxi te pakken naar ons hotel.

Wij sloten de dag af bij ons stamcafé, de strandtent net naast onze hotel. Heerlijke live muziek en een Changbier om de dag rustig af te blussen!