Koh Lanta

January 2, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag namen we de veerpont naar Koh Lanta, een eiland zo'n twee uur varen van Ao Nang. Een beetje een impulsieve actie voor een nachtje, maar dat zijn vaak de beste. Onze bruidsuite in Krabi fungeert nu als opslagplaats en we hebben deze vanacht ingeruild voor een prima appartement in het noorden van Koh Lanta.

We zochten minder toeristen, maar de boot zat stampvol. Hij hing zelf een beetje te veel naar stuurboord (rechts mag ik niet schrijven, want dan wordt een vader boos). Het voelde niet lekker aan boord en we hadden geen zin in een zeemansgraf, nog niet. Gelukkig kwamen we iets later dan gepland heelhuids aan op Koh Lanta.

We huurden direct twee scooters want het eiland is het beste op deze manier te verkennen. Daarnaast is het veel minder druk dan op het vasteland en voelen we ons hier wel veilig bij.

We trokken zuidwaarts en kwamen langs een aantal mooie stranden, zoals Long Island en Klong Khong. De toeristen die er zijn komen voor een groot deel uit Zweden, voor hen is Koh Lanta een echte vakantiebestemming.
    We reisden af naar Old Town, een authentiek plaatsje met leuke winkeltjes, barretjes en restaurantjes. Onderweg zagen we een aap oversteken, midden in de natuur. Een prachtige passage met veel groen, waar de weg van oost naar west dwars doorheen loopt.

We zitten zuidelijker en dat merk je aan de bevolking en de bijbehorende culturele gebruiken. Op Krabi zie je zowel tempels als moskeeën, maar hier is het eiland bijna volledig Islamitisch. De gastvrijheid blijft echter hetzelfde.
    's Avonds hebben we gegeten aan het strand en kwamen op de terugweg een doodgereden slang tegen. Niet groot, wij denken maximaal een meter lang. We sloten de dag af met een olie en voetmassage.
    Ondanks dat we hier veel tekort zijn hebben we het eilandgevoel maximaal te pakken. Op naar morgen!