Satellite
Show on map
  • Day 11

    Nieuwjaarsduik Yawasam & Talau Island

    January 1, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 25 °C

    Om 2023 goed te beginnen nemen we dit jaar deel aan de nieuwjaarsduik! Het moest er toch eens van komen. Helaas voelde Michelle zich niet zo lekker en bleef in het hotel. Ze stond erop dat ik wél ging, dus ben ik na wat bedenktijd toch gegaan.

    Duikavontuur Thomas:

    Om 12.00 uur werd ik opgehaald bij het hotel en al snel bestond het busje uit 7 waterratten. Vier uit Duitsland, twee uit Australië en I'm from Holland!!
    Tijdens de rit naar onze boot kreeg ik het een beetje benauwd want er werden onderweg grootse verhalen verteld over duikavonturen in de Rode Zee.
    Zelf heb ik lang geleden vier duiks gedaan op Curaçao, maar ben niet bevoegd. Ik had dus echt wel wat instructie nodig. Gelukkig zei een Duitse jongen naast mij ook niet bevoegd te zijn en omdat Duitsers over het algemeen geen grappen maken, stelde mij dit gerust. Ik was dus niet de enige die wat instructie nodig had.

    Op het strand werd ik gekoppeld aan mijn instructeur Bee. Hij nam enkel mij onder zijn hoeden, wat een luxe! We vertrokken per boot naar Yawasam eiland, waar zich een prachtig koraalrif bevindt.
    Na enkele instructies ging ik achterover het water in. Het duiken ging eigenlijk super goed, want ik had weinig instructie nodig. Samen met Bee zwom ik langs het koraal rif van Yawasam. Supermooi en heel veel vissen!
    Bee was onder de indruk van mijn duikkunsten en als beloning mocht ik de tweede duik bij Talau eiland met de gecertificeerden mee. Uiteindelijk doken we tot 15 meter diepte!
    Onderweg heb ik drie zeepaardjes gezien en twee pijlstaartroggen die het benoemen waard zijn.

    Het was een heerlijke dag onderwater waar ik enkel gefocust was op mijn ademhaling en de diertjes onder water. Een mooi begin van het nieuwe jaar!
    Read more