Laatste dag in Thailand: Bangkok

January 5, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Het was vandaag de laatste dag in Thailand en de laatste dag in Bangkok. Om 00.40 zullen we weer vertrekken richting Amsterdam en dan zit onze droomreis erop. Het was een geweldige, maar ook intensieve reis. Wat hebben we veel gezien!

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en zijn om 9.00 uur gaan ontbijten. Zo'n uitgebreid ontbijt hadden we nog nooit gezien, het is een en al luxe in dit hotel. Het ontbijtbuffet bestond uit van alles en nog wat... van stoofvlees, gebakken aardappelen, salades en eieren in allerlei vormen tot donuts en suikerspinnen. Dit voelt soms wat ongemakkelijk, want wij zitten meestal in een bescheiden airbnb. Wat we ook helemaal prima vinden.

Na het ontbijt vertrokken we naar Golden Mount en Wat Saket vervolgens namen we een Grab naar het Jim Thompson House, waar we lekker in de tuin hebben gewandeld.
    Halverwege de dag namen we nog een massage. Mies nam een voet- en scrubmassage en ik (Thomas) ging all in en nam een Thaise massage. Deze Thaise massage werd gegeven door een vrouw met een erg lage stem en behoorlijke grove knuitsen, het bleek een lady boy. Een hele ervaring, dat begrijpt u wel.

We gingen lunchen in een Amerikaanse biertent waar we fastfood tot ons namen en een lekkere IPA bier.
    Na de lunch vertrokken we naar het Bangkok Art en Culture Centre, waar wat moderne kunst tentoon werd gesteld. Het was gratis entree en een prima ervaring.

Vervolgens zijn we naar het hotel gelopen en hebben we het rustig aan gedaan.
    We namen als avondeten wederom sushi in het winkelcentrum, voor €6 zaten we bommetje vol om vervolgens een crêpe met Nutella te eten bij de buren.

Omdat we opzoek waren naar een klein boedha beeldje (dat je moet weggeven) en deze nergens konden vinden in het winkelcentrum, kwamen we onverwachts maar weer eens in aanraking met de Thaise gastvrijheid.

De verkoopster liep even heen en weer naar haar auto, want daar had ze zelf nog een klein beeldje liggen. Ze vertelde er een mooi verhaal bij en sprak over de tempel waar ze vroeger vaak naartoe ging. Het ontroerde ons, want ze deed zoveel moeite voor ons. In Nederland hadden we misschien wel aangezien voor lastige klanten met lastige vragen, maar deze vrouw deed echt haar best voor ons. We mochten het boedha beeldje houden (we hadden het immers gekregen).
    We vertrokken om 20.30 uur naar het vliegveld om terug te vliegen naar ons koude Kikkerlandje, maar dat vinden we prima. Het is mooi zo, we missen Louis!

We hebben genoten van onze bijzondere ontmoetingen, het landschap, het eten, het onthaasten en vooral heel veel van elkaar!

Thank you Thailand!