Cordoba

June 10, 2016 in Spain ⋅ 🌙 25 °C

Mooi, mooi, mooi, maar ook hot, hot, hot... Zo kunnen we Cordoba het beste omschrijven. Aan het eind van de eerste dag gaan we de stad in. Jorrit heeft een wandelingetje op de kaart uitgestippeld. De route loopt dwars door een park zonder enige schaduw en met 35° hadden de kids en ik al snel ons bekende shuttle-run-hoofd. Ook Senna blijkt dat van mij geërfd te hebben. Alle Spanjaarden wezen giechelend naar Senna's rode wangetjes. De stad is een doolhof van kleine straatjes met pleintjes, binnenhofjes en heel veel prachtige tegeltjes. Aan het eind van de dag nog eventjes de lekkerste tapas van onze reis door Spanje tot nu toe gegeten. Mmmmmmmmm, echt onvoorstelbaar lekker en dat voor een habbekrats! De volgende dag bezoeken we het hoogtepunt van Cordoba; de Mezquita. Ooit een moskee, waar later een kathedraal aan toegevoegd is. Heel erg mooi! Helaas zijn we Senna's speen vergeten, dus die had behoorlijk wat entertainment nodig om er voor te zorgen dat ze de rust in de kathedraal niet verstoorde, wat niet helemaal lukte!!Wat een enorme hoeveelheid decibel kan onze meid produceren, vooral met zo'n galmende akoestiek! We merken wel dat het tempo van onze reis te hoog ligt. De kids zijn moe en uit hun hum en ik heb helaas weer behoorlijk last van mijn nieren. We gaan het vanaf nu dus lekker rustig aan doen. De volgende stop is Zahora, in de buurt van Cadiz. Daar blijven we zeker een dag of 10. Heerlijk!Read more