Een stukkie wandelen: Tongariro Crossing

December 27, 2015 in New Zealand ⋅ ☀️ 26 °C

De volgende ochtend beginnen we met z'n vieren aan de 19,4 kilometer lange tocht. Het eerste gedeelte lopen we zoals op veel plekken in Nieuw Zeeland over keurig aangelegde steigers (want stel je voor dat je met je vieze schoenen de prachtige natuur bevuilt! 😜). Gelukkig wordt het al snel uitdagender. Bij de afslag voor het beklimmen van mount ngauruhoe besluiten Thomas en Luuk ervoor te gaan. Drie uur op handen en voeten naar boven klimmen, bovenop de geplande route. Bikkels! Fons en ik nemen de standaard route, zodat we onderweg iets meer tijd hebben voor foto's.
    Hoewel we niet bepaald de enigen zijn (understatement, we lopen in kolonne de berg op.. Hmpf) maakt het uitzicht veel goed. Het is ontzettend mooi. We lopen over lavastromen, door een krater, zien stoomgaten en passeren schitterende meren. Zwaar is het ook. De eerste helft van de tocht kijken we onze ogen uit en maken we continu foto's, de tweede helft is vooral saai en steil. Not so much fun. Zeker niet voor de knieen 😜. Als we even later met z'n vieren bij het eindpunt staan zijn we zó blij! We did it!! 💪