• Day 15

Šri Lankanski psi

February 18 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 31 °C

Kad smo planirali put znali smo da je ovdje jako puno pasa lutalica, ali ne znam koliko je to prava riječ jer oni točno znaju gdje im je dom, pa bilo to cesta, plaža, kolodvor ili nečije dvorište ako su sretni da ih netko prihvati. Prije puta sam pročitala odličan tekst koji kaže ok oni nemaju najfiniju hranu, nemaju krevete ali imaju slobodu. I nećemo moći promijeniti zemlju nit će ti psi išta dobiti ako ih sažalijevaš tako da smo mi pokušali malim gestama promijeniti barem jedan dan psima koje sretnemo jer nekad ti se stvarno stisne grlo kad ih vidiš. Valjda pola života provode u češanju od buha, a to im je možda i najmanji problem 🙈 Leže uz ceste, hramove, ispred dućana, na plaži, gdje god prolaze i ljudi. Uspjeli smo ovdje kupiti nešto pseće hrane tako da smo u ruksaku stalno imali da nahranimo barem neke koje sretnemo, ili ih bar pomazimo.
    Trećinu Žiginog ruksaka napunili smo stvarčicama koje smo imali doma i pred kraj putovanja odnijeli donaciju u Dog Care Clinic ljudima koji rade nevjerojatne stvari u uvjetima koji nisu lagani. Tamo smo zapravo saznali da pasa na otoku ima maltene ko i ljudi, 20 milijuna, naspram 22 milijuna ljudi. Pokazali su nam cijeli centar i objasnili sve hvale vrijedne programe koje rade, spajaju pomoć i psima i siromašnim ljudima. Za početak na ulazu odmah vidiš uživo sterilizacije i kastracije na otvorenom pa te odmah šokira sve, ali na kraju te isprate vesele i sretne njuške.
    I zato, ako nas čitaš i nekad se uputiš na Šri Lanku ti dlakavi i poludlakavi četveronošci, a nekad i tronošci će biti zahvalni ako im doneseš nešto.