Šri Lanka

• 20videos
  • 15.9kkilometers
  • 14.8kkilometers
  • Day 1

Fly Dubai ni Quatar

February 4 in Croatia ⋅ ☀️ 14 °C

Glede na to da sem do zdaj med celinsko vedno letel z Qatarjem, pa Emirati itn. sem mislil da vem kako taka letala izgledajo in kakšen je service. Zdaj sem ugotovil, da imajo tudi medcelinci Ryanaire in Fly Dubai je točno to. Iste fore kot pri Ryanairu samo da polet precej dalj traja. Računajo izbiro sedeža, tehtajo kabinsko prtljago in težijo, hrana je kot iz bolnice. Pozabi na kakšen goody bag ala dekica, slušalke, ščetka in podobne zadeve, ki jih dobiš pri boljših. Najbolj me je pa ubil infotainment sistem, ki sicer je ampak, če nimaš slušalk jih moraš kupiti, še prej pa itak kupiti tudi paket saj je gor vse zaklenjeno. Tako da če ne daš 5 ali 10 eur dodatno lahko samo gledaš kaj imajo :) Saj ne da rabiš, itak sva imela kindle in zloudano na telefon cel kup iz Netflixa ampak način :)

Pa del letališča... Dubaj je res ogromen, ko smo pristali smo se še več kot 10 minut vozili mimo ogromnih terminalov preden smo se ustavili. Ampak ustavili smo se na čisto drugi strani od fensi avionov in potem smo se z avtobusom 15 minut vozili nazaj do lepega terminala kjer sva itak izvedela da morava spet na bus za drug terminal tako da sva se vozila še 15 minut nazaj do tam, kjer smo na začetku parkirali. In tisti terminal ni bil fensi dubajski terminal ampak ena masovka proti kateri je zagrebško letališče totalna fensijada.

Vseeno pa ni bilo tako grozno saj so se vsaj malo odkupili s skoraj praznim prvim avionom tako da sva imela vsak 3 sedeže kar je bilo super. Žal se to ni ponovilo še z letom iz Dubaja do Colomba, kjer so združili lete 3 ponudnikov in je avion pokal po šivih.

Tako da šla sva ob 14ih iz Zagreba in prišla v Colombo ob 4ih zjutraj po našem času, po njihovem pa je bilo 08:30. Tako da več ali manj nič spanja pa cel dan še pred sabo. Se je pa začelo... ;)

• Day 2

Dubai - aerodrom

February 5 in the United Arab Emirates ⋅ 🌙 18 °C

Pripremili smo se ostavit pol budžeta na večeru ovdje ali ipak smo završili na low budget dijelu aerodroma pa je i McDonalds bio logičan izbor. Grad iz pričje perspektive je baš šljašteći i impresivan.Read more

• Day 2–4

Colombo - prvi dojmovi

February 5 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 28 °C

Prvi dan odmora uz veliku dozu umora. Meni je sve bilo privikavanje ali najveći šok sam doživjela na ručku, curry pot s dodatkom suza od boli 🙈 svaki put kad sam se okrenula gledali su me i smijali se…ne znam jesu li bili ponosni kaj sam izdržala ili je blijeda plava ženska koja se bori s ljutom rižom bila prava komedija.
    Ostalo je bilo samo prihvatiti pravila kaosa 😄 Promet koji nisam nigdje doživila, prve 2-3 vožnje sam mislila da ćemo se ziher sudariti ali ovdje sve nekak ide, kao da prednost ima onaj koji je centimetar ispred tebe pa se prilagodiš kud god skrene ili ne skrene 😂 Pješaci doslovno kao da igraju neku igricu, prijeđi cestu da te ne udari auto, ali tu nemaš 3 života.
    Highlight dana je market, što zamisliš tu ćeš moć kupit, ima specijaliziranih štandova samo za cjedila, pa samo za lokote pa za šerafcigere…

Ja, mesto kot pravo azijsko velemesto z nekaj milijoni prebivalcev. Povsod kaos ampak kar nekako gre. Je pa precej manj street fooda kot sem ga bil navajen na Tajskem. Night marketov sploh ni, vsaj midva ga nisva našla, je pa ena ulica kjer je cel kup hrane tudi zvečer. Tam sem našel tudi moj najljubši sok iz sladkornega trsa, ki je dober samo takrat ko ti ga stisne kar naredi z mašino na posnetku.
    Dobiš pa seveda, kot v vsakem velemestu, kar želiš, od najcenejšega street fooda, do finega sušija v krasni japonski restavraciji, kjer je bilo čist fino, je pa ambient presegel okuse, ki niso bili nič posebnega.
    Tako da danes zajtrk evropsko-srilanski, kosilo indijsko, večerja pa japonska. Vsega po malo :)

• Day 4

Sigiriya

February 7 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 30 °C

Danas smo dobili svog vozača i krenuli na turu. Na putu prema Sigiriyi stali smo vidjeti Dambulla cave temple, impresivan budistički hram uklesan u stijeni, a nakon toga gladni jedva čekali ručak da bi nas vozač ostavio u selu koje ima spreman program za nas…simpatično iznenađenje ali smo odbili da nas vuče mršava krava pa smo kroz malo džungle dobili motokultivator da ga i sami isprobamo 😂, nakon tog učili kuhati tradicionalna jela i provozali se na obližnjem jezeru, a sve u režiji jako dragih lokalaca kojima je jedini cilj da smo bili happy i da imamo dovoljno slika za uspomenu. Are you happy? Make photos? 🤣
    Za kraj dana glavni razlog za posjet ovom mjestu…Lion Rock, stijena na vrhu koje je bila isklesana palača za kralja koji je poželio tu stanovati, do vrha vodi preko 1200 stepenica i stvarno je impresivno i veliko iznenađenje koliko je zanimljivo do gore.
    Ovi dijelovi su zapravo u pravoj džungli i počeli smo uživati i u životinjama i prirodi koja je nestvarno zelena.

• Day 5

Kandy

February 8 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 30 °C

Spavali smo u Sigiriyi u maloj vili s bazenom usred džungle gdje je sve poslove radio klinac koji vjerojatno nema nikakve ugostiteljske škole nego se uči po putu, pa instant crnu kavu lijeva u šalicu kružnim pokretima kao da je najbolji barista i to do vrha pa ne stane ni mlijeko nakon, ili colu natoči kolko stane u čašu i odnese ostatak. Ili nakon što sam ja po običaju naručila pivo, a Žiga colu pita You don’t drink? 🤣 Ali najljubazniji ikad, spasio nas i buba koje su si odlučile napravit gnijezdo u našem krevetu. Naravno da je palo obostrano slikanje i njemu i Žigi za uspomenu.
    Na putu prema Kandyu stali smo u Matale pogledati hinduistički hram. Nakon nekoliko budističkih u kojima je tišina i mir ovo je prava suprotnost, doduše period je svetkovina pa je bilo valjda još više živopisno. Nismo mogli ući unutra na ceremoniju ali zato nas je pravi strogi indijac nakon što je provjerio da smo kupili kartu odveo u skrivenu garažu da nam pokaže i ukrašena vozila koja glancaju da sudjeluju u procesiji. Jako je smiješno što svi ljudi zapravo nas tjeraju da slikamo, ako i zaboravimo izvadit mob podsjete te…make photos, make photos ☝🏻
    Dolazak u užurbani Kandy je bio taman oko podneva pa je obilazak Sri Dalada Maligawa (Temple of the Tooth Relic) bio dost bolan kad bos hodaš na +32. Budin zub se uopće ni ne može vidjeti, samo zlatna posuda u kojoj se čuva, a ona bude otkrivena jako rijetko i tada su redovi za ulazak u hram tolki da ljudi čekaju i dva-tri dana ispred…ali bez obzira na to proveli smo dosta vremena i u obilasku muzeja budizma.
    Kandy ima prekrasan botanički vrt u kojem smo proveli još koji sat, u njemu je zasađeno i drvo u čast Titu koji ga je posjetio. I uvjerili se da su majmuni ko i ljudi, nekad popizde i napadnu te sam tak 🙈

Ja postrežba je pa res hecna. Kot da bi se cela Šri Lanka šele učila kako imet turiste. Izgleda kot da so nekoga poslali na Tajsko in ko se je vrnil jim je povedal kako to gre zdaj se pa trudijo vsak po najboljših močeh brez, da bi v živo videli. Ampak nimaš komu kaj zamerit, ker se res maksimalno trudijo samo ne uspeva jim vedno. Npr. ta coca cola, ki jo je natočil kolikor je šlo ostalo pač odnesel, ker ni šlo v kozarec, steklenice pa ni pustil. S tem da je že prej bilo smešno, ker sem naročil coca colo in dobil 2 plastične flaske po 2,5 dcl. Nisem naročil pol litra, samo Coca colo ampak očitno je standard pol litra pa je prinesel 2 😂
    Pa danes v drugem hotelu... Kuhinja v drugem nadstropju kot jedilnica. In dobim za jesti pa prosim za malo pekočega. In takoj, ko naročim, že vidim da sem zakompliciral in da to ne bo nekaj enostavnega. In to v deželi, kjer je čudež da dobiš nepekoco hrano. Tako da res mine skoraj 10 minut, jaz že pol pojem, ko majstr dobesedno priteče po stopnicah in prosi še za 1 minuto, da zmeša ketchup z nasekljanim čilijem in tako pripravi svežo "chili pasto", ki jo ves ponosen prinese in seveda čez 2 minuti pride vprašat če je ok... :)
    Takih foric je kolikor hočeš ampak kot sem napisal so tako simpatične, da se samo smejiš in daš napitnino kot da si jedel v michelinki...

• Day 6

Ambuluwawa tower

February 9 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 25 °C

Tole je bila pa najbolj strašna stvar zadnjih let. Imam malo strahu pred višino, ne veliko, večinoma ce je visok in če se ne počutim da je dobro zavarovano.
    No tukaj so bile vse kljukice, da se počutim grozno. Visok stolp, z najožjimi možnimi stopnicami ki so ravno za eno osebo. Višje greš ožje je, okrog 30 cm na določenih delih. Samo 1 pot za gor in dol kar pomeni, da na teh stopnicah srečuješ ljudi, ki grejo dol, ko se vzpenjas in potem obratno. Zraven pa še tako močan veter, da sem se bal, da mi bo telefon izpulilo, ko sem naredil par slik. Tako da visoko, nič prostora, ko nekoga srečaš, kar pomeni, da se moraš čisto stisniti na zelo staro ograjo, da gre lahko isto posrana in čisto trda druga oseba mimo tebe, zraven pa še veter na polno. Tako da super, ena tistih zadev, ki te v 20ih minutah tok zmatra, kot če bi cel dan hodil po hribih.

Ampak to je taka glupa moška lastnost, ne od vseh ampak od preveč nas... :) Ko ti vse v telesu govori da se obrneš in samo spustiš dol pa ko racionalno veš da je razgled 20 m višje čisto isti kot na istem vrhu gore samo 20 m nižje.... Vse ti govori da se obrneš razen en mali glas nekje iz notranjosti "pa nisi valda pičkica, da ne boš šel do vrha?". Pa greš ne, ker pičkica pa nisi :)

• Day 6

Nuwara Eliya

February 9 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 21 °C

Nuwara Eliyu zovu još i little England, gradić je okružen plantažama čaja usred planina, na 1868 metara nadmorske visine pa je temperatura s 30-ak stupnjeva ubrzo pala i trebali smo izvući duge hlače i jakne…ko bi reko da ćemo se i smrzavati ovdje 😄 Navečer sam usporedila temperaturu s onom u Zagrebu i bila je čak par stupnja niža (13 kad je pao mrak). Grad je dosta uređeniji od ostalih, kao da je bogatiji. Glavna atrakcija je lokalni poštanski ured gdje svi turisti dolaze poslati svoju razglednicu.
    Večernja šetnja je ispala smiješna zgoda…hodamo i meni se učini da čujem kako svira Oliver, krenemo za zvukom i stvarno iz nekog bara Sve bi da za nju. Uđemo i poželimo da bude da je vlasnik iz Hrvatske ali nije, popnemo se na kat i grupa Hrvata, turisti ko i mi koji su spojili svoju muziku nakon što je u lokalu krepala…a među njima ženska koja kaže Žigi jesi ti bio kod mene u poliklinici 😂 Ispalo da je to zubarka kod koje ide u Zagrebu i taman mu je nedavno iskočio reminder da se mora naručiti 😄
    Hotel nam je ponovno imao prekrasan pogled na obližnje planine, naravno s tapetama i namještajem kao da si fakat negdje u Engleskoj.

Plantaža s čajem je bila res fora. Firma ima 1000 zaposlenih in čaj ki ga naberejo je v 24ih urah iz grmovja, do končnega izdelka. Pa vse sušenje se zgodi naravno tako da zelo zanimiv izlet. Pa vse brezplačno, tako ogled kot tudi testiranje čaja v njihovi kavarni, kjer sva probala njihov beli čaj in ga tudi izbrala za kupit. Še dobro da sva pogledala ceno, ker je bila škatlica s 50imi grami skoraj 40 eur. In čisto verjamem, da je najvišja kvaliteta pa nič mešan in nič dodano ampak taka ljubitelja pa nisva tako da sva izbrala raje enega od črnih čajev za normalno ceno.

Nuwara Eliya pa fino mestece, ponoči precej hladno. V bistvu toliko da v hotelu, kjer je bilo vroče, ko sva prišla, ni bilo klime ampak grelec, ki bi ga zjutraj skoraj rabila. Pod tušem pa še malo elektrike za bojler, nič zaščiteno, prepuščeno samo vsakemu posebej, da slučajno tuša ne usmeri navzgor... :)

• Day 7

Vlak za Ellu

February 10 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 22 °C

Ovo je vjerojatno najpoznatija turistička atrakcija na Šri Lanki, vožnja vlakom od Nanu Oye do Elle. Karte za sjedenje budu rasprodane mjesec dana unaprijed, čim ih puste u prodaju jer ih sve pokupuje kako lokalci tu kažu mafija. Mi smo svoje isto morali platiti troduplo na crnom tržištu, sve nam je sredio vozač.
    Vlak je trebao krenut u 12.37 i sve je bilo puno turista u iščekivanju najživopisnije vožnje koju ćemo valjda ikad doživjeti. Najsmiješnije je što skoro nitko nije imao prtljagu, nego je ona kao i naša putovala paralelno autom s vodičem 😂 Kako se oni stvarno brinu da se osjećaš ugodno i sretno tako je i naš čekao vlak s nama, i sva sreća jer je kasnio 2 sata pa nismo bili na iglama jer naravno ništa ne razumiješ što pričaju na razglasu. Jedna zanimljivost…karte se pregledavaju na izlasku iz stanice tako da je vozač trebao kupiti bilo kakvu kartu samo da nas može otpratiti. I tako, 2 sata kasnije napokon je krenula avantura.
    Nije trebalo proći ni par minuta da kažeš sam sebi isplatilo se čekati…takav prekrasan krajolik, džungla gdje vidiš kako skaču majmuni, prekrasna i vrlo uredna polja riže i ostalog povrća, skromna sela i gradići okruženi zelenilom.
    Svi prozori i vrata su na vlaku otvoreni tako da čim više možeš uživati u vožnji. Za potpuniji doživljaj možeš kupiti i samose kad ogladniš. Nakon dva i pol sata vožnje stižemo u Ellu, potpuno turistički gradić, a na stanici hrpa vozača koja čeka svoje goste da ih pokupi, kao roditelji klince nakon škole 😂

• Day 7–9

Ella

February 10 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 23 °C

U Elli smo se malo vratili zapadnije, puno je turista pa je sve nekako urbanije, kolko može biti…tu sam napokon uspjela kupiti džepne papirnate maramice koje sam tražila otkad smo sletjeli na Šri Lanku, i da…Pedigree da imamo za dati pokojem gladnom peseku kojih je stvarno jako puno. Čini se da ih je u centru Elle baš najviše na jednom mjestu. U trgovinama su poznati brendovi pa sam i za bolno grlo uspjela dobit strepsils, po tri put manjoj cijeni nego kod nas. Kako je sve prilagođeno turistima tako i hrana nije baš ljuta…a taman kad smo se naviknuli pa nam je malo falilo da peče dok jedemo.
    Ella je baš živo turističko mjesto, restoran do restorana u centru, a centar je jedna ulica.
    Imali smo smještaj 10 min izvan grada, na uzbrdici s najljepšim pogledom, direktno na slap i prekrasno zelenilo. Toliko je bilo lijepo da te ne smeta ni vlak koji prolazi direkt ispod kuće tako da nema spavanja nakon 7 kada prolazi prvi. I uživali smo dva dana, taman za malo odmora nakon napornih izleta.
    Glavna atrakcija Elle je osim vlaka s kojim stigneš do nje Nine arches bridge…most bez ikakve metalne konstrukcije na kojem svi čekaju u točno određeni sat da prođe vlak…kad pomislim da sam bila jedna od hrpe njih koja se gurala da slikam dok prolazi smiješno mi je, ali prizor je skroz fora pa se priključiš.
    Iz Elle se pruža i prekrasan pogled na Little Adams Peak, planinu za koju se vjeruje da je Adam prvi put stupio nakon što je napustio raj.

Ja Ella je res čisto posebno mesto, precej bolj turistično kot karkoli do zdaj ampak je čisto pasalo. Čisto je pasalo, da je bil en kup hipsterskih lokalov pa restavracij in spajev itn. Jaz sem šel prvič na potovanju na masažo, pa v lokal Barista na macchiato. Take domače fore.
    Verjetno je bilo tudi toliko super, ker sva imela apartma res na odmaknjenem, magičnem mestu, 10 minut iz centra, kjer si iz wc-ja gledal krasen slap. No, tudi iz terase se ga je lepo videlo, ni bilo rezervirano samo za kakanje :)

Po celem tednu je bilo to prvič, da sva spala 2 noči v isti postelji kar sva izkoristila za malo več počivanja in uživanja.

Tako da Ella top, edino apartma mora biti vsaj malo ven iz mesta, ker če ne bi se nama pa od vsega kaosa verjetno zmešalo. Ker to pa je Ella, turistični, prometni kaos, kjer zvečer ni malo miru. Top, če si prišel žurat, slabo če se hočeš naspat... :)