Zhangjiajie stad

September 13, 2017 in China ⋅ ⛅ 27 °C

Na redelijk goed geslapen te hebben vandaag langs het treinstation gelopen om vast te kijken voor morgencohtend waar ik zijn moet. Daarna naar het centrm van Zangjiajie gewandeld. Af en toe een drukke straat oversteken. Wat nog niet meevalt want hoewel er zebrapaden zijn lijken die niet echt een functie te hebben in het verkeer.
    Het weer is nogsl drukkend vandaag, waardoor je het al snel warm krijgt tijdens het lopen. Toch een lange trap in een park op geklauterd naar een monument en een toren. Bij de toren stonden wat oude vrouwtjes aan de chinese dansgymnastiek zoals ik het noem te doen. Ik vind dat altijd een komisch gezicht, maar ze zijn nog best fit dus het werkt wel.
    Hierna de heuvel weer afgedaald en de rest van de dag doorgebracht met langs de winkels en door de straten slenteren (inclusief een enorm lange ondergrondse winkelstraat) en een beetje mensen kijken. Zongebrande vrouwtjes en mannetjes met groene sinaasappels, druiven, walnoten in manden aan een bamboe stang die ze over de schouder kunnen dragen. Overal Suzuki motoren die je kunt aanhouden voor een ritje. Een terrein met hele bergen dakpannen. Een lasser die met een zonnebril op stond te lassen. Ook wat telefoonwinkels ingelopen. Allemaal Android telefoons van Chinese merken als Oppo, Vivo, Mi, Meizu, Huawei. En zo was de dag eigenlijk al weer snel om.