Satellite
Show on map
  • Day 1

    Aankomst Tokyo

    April 5, 2015 in Japan ⋅ ⛅ 10 °C

    Het gebeurt niet veel dat ik al om 19 uur in bed wil, maar ik ga mij nog even sterk houden en een verslag typen van mijn avonturen voordat mijn geheugen ze wist.
    

Na jaren voorbereiding ben ik eindelijk in Japan aangekomen! En die voorbereiding is al een goeie hulp geweest. Ik kon dit merken iedere keer ik in een rij moest aanschuiven: bij de mensen voor mij duurde het altijd eeuwen, terwijl ik iedere keer in een aantal seconden alles afhandelde, want ik had geen vragen. De vlucht was zeer saai, wat perfect is voor een vlucht want ge wilt niet dat het spannend wordt op de vlieger. Ik had even gevreesd dat ik de overstap in frankfurt ging missen doordat de vlieger in zaventem een kwartier vertraging had, en er maar 1u40 transfertijd was. Het was zorgen voor niets. Die 11 uur in een vlieger zitten waar ge niet echt meer beenruimte hebt dan in een ryanair vliegerke was een zware beproeving, ge moet het er voor over hebben. Maar het was o zo leuk om uit te stappen na die slapeloze vlucht.



    Daarna was het een kwestie van aanschuiven voor de grenscontrole, waar ze foto's, vingerafdrukken en een formulier van iedereen wilden. Wachten op bagage, aanschuiven voor de JR rail pass, en dan eindelijk op de trein. Die treinpas is zeer handig, ge moet geen tickets meer kopen en kunt een zitplaats reserveren gratis. 



    Het was een uurtje naar Shinjuku station, en ik kon buiten al zien dat ik in een ander land dan europa was aan de bouwstijl van de huizen (er zaten er mooie tussen), aan de bamboo bossen en de vele sakura bomen. Op tripadvisor had ik gelezen dat ge best een compass mee neemt om de weg te vinden in dat station, maar het viel goed mee, ik ben maar een half uurtje verloren gelopen. Zonder de kaart van Japan in mijn gsm en ipad zou ik het moeilijk gehad hebben.



    Bagage op hotel achtergelaten en dan in de buurt op zoek naar eten, want dat was dringend nodig. In shinjuku eten vinden is niet moeilijk, restaurants in iedere straat, en allemaal in het japanees, maar wel met foto's of plastiek voorbeelden van het eten. Ik ben een willekeurig restaurant binnen gegaan en de ober leide mij direct naar een plaats waar er mes en vork lag en een engels menu. Het eten was zeer lekker, een soort van gefrituurde kip met rijst en een vreemde saus. Prijs was 15 euro, waarvan 8 euro voor een halve liter bier.

    

Daarna heb ik nog wat rondgewandeld en een paraplu gekocht. Ik had wel ene mee, maar daar had bijna iedereen paraplus van doorzichtig plastiek, wat zeer handig is. Het viel mij ook op dat bij de grote winkels een toestel stond waar ge je paraplu moest in steken en die dan een plastiekfolie er rond deed, zodat ge niet staat te druipen.



    Ingecheckt rond 14u in het hotel en dan op het bed gaan liggen om wat te rusten. Het vergde enorm veel moeite om 4 uur later weer op te staan om eten te gaan zoeken. Eens terug buiten ging het weer wat. Ik had zeer veel plannen om te zien deze dag, maar ik ben momenteel een zombie.



    Eens op zoek naar eten de andere kant uit gelopen en onmiddelijk een blok met kleine straten vol restaurants ontdekt. De keuze was zo groot dat ik al die straaten vier of vijf keer doorgelopen ben voordat ik een ramen bar binnen ging. Ramen eten stond redelijk bovenaan mijn todo lijst en mijn hoge verwachtingen werden ruim ingelost. Voor 7euro had ik een kom ramen met rijst en een pint, en het was meer dan ik op kon. Ramen verreist wel wat begendigheid met de stokjes, maar ik had tijd. 

Nu ist wel bedtijd, fotos zijn voor morgen
    Read more