Satellite
Show on map
  • Day 10

    Fietstocht 2

    February 9, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 22 °C

    Mijn eerste opdracht van vandaag was een busticket regelen voor chiang rai morgen. Ik wilde het niet riskeren dat het uitverkocht was natuurlijk, want ik moet er geraken. De busterminal is nogal een eind buiten het centrum, dus besloot ik weer eens een fiets te huren voor een dag, wat goedkoper is dan een taxi heen en terug. Het is soms wat zenuwslopend om met de fiets te rijden op de grote wegen tussen de autos en de brommers, fietspaden kennen ze hier niet en alles rijd hier zo'n beetje door elkaar. Het helpt wel dat ik met de fiets even rap kan optrekken gelijk de brommers.
    

Gezien ik nu toch een fiets had, besloot ik van naar de royal flora garden te fietsen, op zo'n tien km van het hotel. Ik was weer de enige fietser op de baan, alle studenten rijden met de brommer. En toen ik eindelijk aankwam aan die tuin merkte ik dat ze duidelijk geen fietsers verwachten. Het laatste stuk er naartoe was met een rond punt van drie vakken breed en dan een zeer brede weg naar de ingang. Gelukkig was er geen verkeer want die tuin is niet meer zo populair. Het interessantste van de tuin, en de reden waarom ik ging, was het orchideën gedeelte. Er waren er honderden in alle kleuren. De rest van de tuin is ook wel mooi, maar haalt het niet met de orchideën.


    Nadat ik wat uitgerust had op hotel was het enige dat nog op mijn planning stond de night market, voornamelijk om te eten. En eten is daar zeker geen probleem, er is enorm veel keus. De markt is ook behoorlijk groot, ik heb er ongeveer twee uur in rondgewandeld en niet tot het einde geraakt. Toen ik in japan snachts rond liep werd ik lastig gevallen door mensen die mij foto's van vrouwen voor mijn neus hielden en vroegen of ik geen interesse had, en hier zijn het foto's van costums en hemden, goedkope namaaksels van bekende merken waarschijnlijk.
    Read more